با تلاش شبانه روزی راهداران اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، بناهای فنی خسارت دیده در سیل اخیر در شهرهای مهاباد و میاندوآب،بازسازی و ترمیم شد

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، و به نقل ازرئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی،در پی بارش باران های سیل آسا در هفته گذشته پل های ارتباطی چهار روستا در شهرستان مهاباد تخریب شد که با تلاش راهداران این اداره کل، بازسازی و ترمیم شد.

قهرمانی بابیان اینکه سیل اخیردرشهرستان های مهابادومیاندوآب به شماری از راه های روستایی نیزخسارت وارد کرد،افزود: در اثر بارش باران و جاری شدن سیل و افزایش سطح آب ، 2دستگاه پل ارتباطی در50 کیلومتری مسیرمهاباد به سردشت هم تخریب و مسیر ارتباطی چندین روستا قطع شده بود.

وی اضافه کرد:گروه های راهداری با تلاش شبانه روزی خود و خاکبرداری،شن ریزی و هدایت مسیر آب در مدت 72 ساعت مسیر ارتباطی روستاهای گل تپه،زنده گل،گاومیشان و پاشبرد را بازسازی کردند.

قهرمانی از برقراری مسیرارتباطی این روستاهاخبردادوگفت: با بازسازی های صورت گرفته،درحال حاضراهالی 120 خانوار روستاهای منطقه از راه ارتباطی مطمئن و استاندارد بهره مندند.

بگفته وی،راه های ارتباطی چندروستای شهرستان میاندوآب شامل گوگ تپه، زنجیرآباد، داش تپه و تپه رش که به دنبال جاری شدن سیل در روزهای گذشته و طغیان آب رودخانه سیمینه رود بسته شده بود،با تلاش گروه های راهداری بازگشایی شد.

طغیان آب رودخانه سیمنیه رود به مزارع و باغ های این روستاهانیز آسیب هایی وارد کرده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آذربایجان غربی اضافه کرد:گروه های راهداری به صورت شبانه روزی عملیات خاکریزی و هدایت آب را به دیگر مسیرها انجام داده و توانستند علاوه بر ضمن برقراری تردد وسایل نقلیه در مسیرهای روستایی ، بااستفاده از پل های فلزی، مسیر ارتباطی برخی روستاها را نیز برقرار کنند.

بارش های هفته گذشته در آذربایجان غربی به ویژه درمناطق جنوبی این استان به طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در بعضی مناطق از جمله شهرستان های بوکان، میاندوآب، مهاباد و شاهین دژ منجروباعث ایجادخسارتهایی شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

برچسب ها: بازسازی ، بناهای ، سیل زده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.