کارشناس اقتصادی در خصوص نقش صنایع در رشد اقتصادی گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی باید از صنایع کاربردی مانند خودرو و کشاورزی استفاده کرد.

علی اکبر مهرابی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در خصوص پیش‌بینی رشد اقتصادی ایران از سوی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول گفت: با توجه به اینکه این پیش‌بینی ‌ها همواره با جهت‌گیری‌های متفاوتی صورت می‌گیرد نمی‌توان به عنوان یک مرجع قابل استناد به آن اعتماد کرد.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که هشتاد درصد متکی به نیروهای داخلی باشد، در غیر اینصورت آینده اقتصاد کشور شکل امیدوارکننده‌ای نخواهد داشت.

این کارشناس اقتصادی درخصوص نقش‌ صنایع و رشد اقتصادی گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی باید از صنایع و نیروهای داخلی ، همچون صنایع کاربردی مانند خودرو و کشاورزی استفاده کرد.

این صنایع از طریق ایجاد اشتغال و به کارگیری نیروی انسانی، کم هزینه و پربازده در جهت رشد اقتصادی نقش موثری را ایفا می کند، میزان صادرات غیر نفتی افزایش می‌یابد و علاوه بر تامین بازار داخلی ، با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی با کالاهای مشابه خارجی نیز رقابت می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار