در نشست خبری سریال نوروزی «قرعه» مطرح شد:

نیک‌نژاد: «قرعه» هیچ شباهتی به «پایتخت» نداشت

به نظرم قرعه هیچ ربطی به «پایتخت» نداشت. در فرم و میزانسن این دو شباهتی نیست و به کلی متفاوت است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری سریال نوروزی «قرعه» با حضور برزو نیک‌نژاد کارگردان، اتحادی تهیه‌کننده، حمیدرضا آذرنگ، نسرین نصرتی، نازنین کریمی، فرانک تمنایی برگزار شد.

در ابتدا برزو نیک‌نژاد در خصوص پرکاراکتر بودن سریال گفت: ویژگی «قرعه» شلوغی سریال بود؛ چرا که به فراخور قصه بود و ما بر اساس فیلمنامه جلو رفتیم. در بعضی از صحنه‌ها ما منتظر گریم 24 نفر بودیم. «قرعه» به نوبه خود کار سختی بود.

نیک‌نژاد: «قرعه» هیچ شباهتی به «پایتخت» نداشت

وی ادامه داد: به دلیل شرایط خاصی که عید نوروز دارد و مخاطبان شاید فرصت دیدن همه قسمت‌های سریال‌ها را نکنند، شاید قدری میزان استقبال از این فیلم کم بود اما ما باید به کار خود ادامه می‌دادیم و سریال را می‌ساختیم.

نیک‌نژاد عنوان کرد: به دلیل کمبود زمان پیش‌تولید، یکسری از کاراکترها کمتر شخصیت‌پردازی شدند. اگر سریال طولانی‌تر بود ما به کاراکترها، نزدیک‌تر می‌شدیم. همچنین خط داستانی را فیلمنامه به ما می‌داد اما در اجرا شاید تغییراتی داشتیم.

نیک‌نژاد: «قرعه» هیچ شباهتی به «پایتخت» نداشت

نیک‌نژاد در خصوص مقایسه «قرعه» با «پایتخت» عنوان کرد: به نظرم قرعه هیچ ربطی به «پایتخت» نداشت. در فرم و میزانسن این دو شباهتی نیست و به کلی متفاوت است. در «پایتخت» با سیروس مقدم همکاری داشتم اما می‌توانم بگویم فضا‌سازی، نوع نگاه، اجرا و نگارش «قرعه» ربطی به «پایتخت» ندارد. 

کارگردان «دردسرهای عظیم» عنوان کرد: دغدغه من در تلویزیون خانواده است. در «قرعه» این خانواده تبدیل به محله شد. در کل قیاس «قرعه» با «پایتخت» درست نیست.

نیک‌نژاد: «قرعه» هیچ شباهتی به «پایتخت» نداشت

حمیدرضا آذرنگ هم در این نشست در خصوص حضور دوباره خود در سریال نوروزی اظهار داشت: بعد از سریال «جاده قدیم» که بدترین خاطره من است، مایل نبودم بازی کنم اما زمانی که قصه «قرعه» پیش آمد، در این کار حضور پبدا کردم. با توجه به اینکه قصه به حال و هوای مردم روزگار نزدیک بود و کمتر به آن پرداخته شده بود. «قرعه» اگر درباره یک خانواده ساخته می‌شد، انگیزه‌ای ایجاد نمی‌کرد اما زمانی که تعداد شخصیت‌ها افزایش پیدا کرد، موقعیت‌ها بیشتر شد و به دلیل موقعیت‌های بسیار، محله محور بود و نمی‌توان گفت که شبیه «پایتخت» است.

وی ادامه داد: «قرعه» به شدت کار سختی بود و همه سختی آن به عهده برزو نیک‌نژاد بود؛ چرا که پیشنهاد پذیر بود و اگر نظرات بازیگران قابل اجرا بود قبول می‌کرد.

نیک‌نژاد: «قرعه» هیچ شباهتی به «پایتخت» نداشت

در ادامه نسرین نصرتی بازیگر سریال «قرعه» گفت: با توجه به اینکه من تجربه «پایتخت» را در ایام نوروز داشتم و تجربه خوبی بود، برای حضور در «قرعه» از اینکه عادی صحبت می‌کردم، خیلی خوشحال بودم (خنده). نمی‌توان «پایتخت» را با قرعه مقایسه کرد. قرعه تجربه‌ای نو با عواملی بود که همکاری خیلی خوبی با هم داشتند.

نیک‌نژاد درباره سریال‌های مناسبتی عنوان کرد: از زمانی که سریال‌های مناسبتی ساخته می‌شود، بجز «شب دهم» و «پایتخت»، کار شاخصی نداریم و نمی‌توان زمان عید را با ماه رمضان مقایسه کرد. چرا که در زمان عید مردم به دلیل دید و بازدیدها، کمتر سریال تماشا می‌کنند؛ اما در ماه رمضان علاقه‌مند به دیدن سریال هستند.

نیک‌نژاد: «قرعه» هیچ شباهتی به «پایتخت» نداشت

وی عنوان کرد: «قرعه» ارتباط خود را با مخاطب برقرار کرد. تنها سریال مناسبتی نوروز بود سریالی بود که با هم بودن و امید به آینده را در خود داشت. مخاطب انتظارش کار خوب است و وظیفه ما ساختن سریال است. اگر سریال «قرعه» مشکلی دارد، به واسطه فیلمنامه‌هایی که نوشتم و تجربه دو دهه دستیاری بر من ببخشید. امید دارم در کارهای بعدی جبران کنم.

نیک‌نژاد خاطرنشان کرد: امیدوارم در سال 95 سریال‌هایی بهتر از «قرعه» ساخته شود و حال مردم خوب شود و مردم به مانند آدم‌های «قرعه» پشت هم باشند.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار