یک نهاد غیر دولتی طرفدار حقوق بشر در بحرین گزارشی تکان‎دهنده درباره نقض گسترده حقوق بشر در این کشور منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، بر اساس گزارش روز یکشنبه سازمان «مرکز حقوق بشر بحرین»، رژیم بحرین در سال گذشته میلادی هزار و 883  نفر را به دلیل مشارکت در فعالیت های اعتراضی بازداشت کرده است.

در این گزارش آمده است، در نزدیک به 50 درصد از موارد این بازداشت‎ها نیروهای امنیتی بدون مجوز وارد منازل مسکونی شهروندان بحرینی شده و آنها را دستگیر کرده اند.  نزدیک به 30 درصد از بازداشتها در حین تظاهرات ضد دولتی صورت گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است، شمار واقعی افراد بازداشت شده بسیار بیشتر از آمار اعلام شده است، بدلیل اینکه خانواده افراد بازداشت شده برای جلوگیری از دستگیری مجدد فرد بازداشت شده از ارائه نام به سازمان طرفدار حقوق بشر خودداری می کنند.

در گزارش این نهاد طرفدار حقوق بشر آمده است در سال 2015 دست کم 441 نفر ناپدید (سر به نیست) شده اند که 38 درصد این افراد را نوجوانان زیر 18 سال تشکیل می دهند.

این درحالیست که نهادهای امنیتی و پلیس بحرین نسبت به سرنوشت افراد ناپدید شده اظهار بی اطلاعی می کنند.

در این گزارش به شکنجه و اعتصاب غذای زندانیان نیز اشاره شده است. طبق این گزارش، در سال 2015 تقریبا 25 فعال حقوق بشر بازداشت شدند که در این میان می توان به نبیل رجب اشاره کرد.

رجب پس از انتشار پیام های اعتراض آمیز خود درباره جنگ عربستان علیه یمن به نشر اکاذیب متهم و دستگیر شد.

بر اساس گزارش این نهاد طرفدار حقوق بشر، در  سال گذشته میلادی دولت بحرین تابعیت بیش از 200 شهروند این کشور را به اتهام انجام فعالیت های تروریستی لغو کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار