سازمان‌های حقوق بشری در بحرین در سالگرد خیزش مردم این کشور در بیانیه‌ای اعلام کردند که در بحرین بیش از 3000 زندانی سیاسی وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "مرآت البحرین"؛ سازمان "آمریکایی‌های مدافع دموکراسی و حقوق بشر در بحرین" و مرکز حقوق بشر بحرین و سازمان "بحرین برای حقوق بشر و دموکراسی" در بیانیه ای مشترک در چهارمین سالگرد خیزش مردمی بحرین از دولت بحرین خواستند تا به حق آزادی بیان و تجمعات احترام گذاشته و تمامی زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق بشر در این کشور را آزاد نماید.

این سازمانهای حقوق بشری اعلام کرده‌اند،  بحرین که  در فوریه 2011 شاهد تظاهرات بیش از 200 هزار نفر بود، امروز پس از گذشت 4 سال شاهد زندانی شدن بیش از 3000 زندانی سیاسی و ده ها کشته به دست دولت علاوه بر بازپس گیری ملیت 115 نفر و محاکمه شاخص ترین حقوقدانها در کشور و دستگیری رهبر مخالفان شیخ علی سلمان بوده است.

این سازمانهای حقوق بشری از انگلیس، آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورها و سازمانهای بین المللی دیگر خواستند تا با فشار بر دولت بحرین ، باعث آزادی تمامی مدافعان حقوق بشر و فعالان سیاسی در بند شوند.

گفتنی است، پلیس بحرین در تظاهرات هایی که امروز در چهارمین سالگرد خیزش مردم بحرین به وقوع پیوست، با پرتاب گاز اشک آور تلاش کرد تا معترضان را متفرق نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول رسا
۱۹:۰۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
لعنت خدا بر کسانی که بحرین عزیز را از ایران جدا کردند . اگر بحرین الان جزو ایران بود ، برادران و خواهران ما در بحرین دچار این همه گرفتاری و رنج نمی شدند . الحاق دوباره بحرین به ایران آرزوی من است .
آخرین اخبار