رئیس پلیس راه استان یزد گفت: نوروز امسال به رغم افزایش چشمگیر سفرهای نوروزی، میزان تصادفات منجر به فوت در جاده‌ها و محورهای شهری استان یزد 18 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سرهنگ احمد مظفری اظهار داشت: امسال با توجه به تغییرات جوی در مناطق شمالی و غربی کشور، میزان سفر به استان‌های جنوبی افزایش بسیار چشمگیری داشت و یزد هم به عنوان مقصد گردشگران و هم به عنوان یکی از استان‌های در مسیر عبور مسافران، با حجم بسیار بالایی از گردشگران مواجه بود.
وی عنوان کرد: بر اساس آمارهای ترددشمار در جاده‌های استان یزد، میزان سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال‌های قبل از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.
مظفری خاطرنشان کرد: با این وجود خوشبختانه میزان تصادفات منجر به فوت در جاده های استان و محورهای درون شهری، کاهش 18 درصدی داشته است.
وی ادامه داد: توجه رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی، رفع و مشخص سازی نقاط حادثه‌خیز و تلاش پلیس و اجرای طرح ویژه نوروزی در کاهش این تصادفات نقش اساسی داشته است.
رئیس پلیس راه استان یزد یادآور شد: طرح ویژه نوروزی پلیس استان یزد تا ساعت 24 امشب برقرار است و نیروهای پلیس کنترل ویژه محورهای استان را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه جاده‌های استان یزد به دلیل بارندگی لغزنده است، خواستار توجه و دقت بیشتر رانندگان هنگام رانندگی در این محورها شد.
مظفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر تردد در محورهای استان یزد روان است، اما روز گذشته ترافیک سنگینی را در محورهای مهریز ـ یزد و تفت ـ یزد در ساعات صبح و بعد از ظهر شاهد بودیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با رعایت نکات ایمنی با وجود لغزندگی جاده ها به دلیل تغییرات جوی، روزهای نخستین سال جدید با آرامش و بدون حادثه در محورهای استان یزد سپری شود.
مظفری در بخش دیگری از سخنان خود از جدیت پلیس برای برخورد با متخلفان خبر داد و گفت: امسال تعدادی خودرو به دلیل سرعت بالا که برخی از آنها به 190 کیلومتر در ساعت نیز می رسید، در محورهای استان یزد توقیف شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.