شهرستان ساوه مقام اول تولید محصولات زراعی و باغی در استان مرکزی را کسب کرد .

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اراک ، رئیس جهاد کشاورزی ساوه با بیان اینکه شهرستان ساوه مقام اول تولید محصولات زراعی و باغی را دارد ، گفت : به دلیل تنوع آب و هوایی بیش از هفتاد نوع محصول در این شهرستان تولید می شود.
شریفی با بیان اینکه ساوه دارای 146 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است ، افزود : در سال زراعی جاری بیش از 650 هزار تن محصولات زراعی و باغی در این شهرستان تولید شده است.
وی افزود :‌ انار با 150 هزار تن تولید شاخص ترین محصول این شهرستان است که در سال جاری با برداشته شدن تحریم ها توانستیم بیش از پنج هزار تن انار به کشورهای دیگر صادر کنیم.
وی با بیان اینکه هفت محصول زراعی در استان مرکزی فقط در ساوه تولید می شود ، افزود :‌ طالبی ساوه با دو هزار و 700 هکتار سطح زیر کشت و 540 هزار تن تولید یکی دیگر از محصولات شاخص این شهرستان است.
رییس جهاد کشاورزی ساوه گفت : این شهرستان در تولید گوشت قرمز و گوشت سفید با تولید بیش از 50 هزار تن نیز در استان مرکزی رتبه اول را داراست.
شریفی با بیان اینکه در تولید ماهیان خاویار نیز رتبه اول را داریم ، افزود : بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان سر آبی نیز متعلق به ساوه است.
وی اضافه کرد : بزرگترین واحد گاوداری صنعتی و مکانیزه با چهار هزار راس گاو در ساوه مستقر است.
انتهای پیام /
برچسب ها: اراک ، ساوه ، زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار