رقابت های قهرمانی کشتی سنتی باچوخه کشور صبح امروزبا حضور ورزشکاران نامدار این رشته در شهرستان اسفراین خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی با بیان اینکه 6 استان علاوه بر خراسان شمالی در مسابقات کشتی پهلوانی با چوخه اسفراین حضور دارند، گفت: در این رقابت ها 134 کشتی گیر در قالب 32 تیم از استان های تهران، البرز ، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و گلستان شرکت کردند که در چهار وزن 70 - ، 80 - ، 90 - و 90 + کیلوگرم با یکدیگر رقابت می کنند.

امین رشید لمیر افزود:این رقابت ها در دو نوبت صبح و عصر امروز در گود زینل خان اسفراین برگزار و در پایان به افراد برتر اوزان مختلف جوایزی اهدا می شود.

مسابقات کشتی پهلوانی باچوخه اسفراین با دیرینگی یک قرن، هر ساله روز چهاردهم فروردین با نواختن دهل و سورنا و با حضور برترین چوخه کاران کشور و مسئولان استانی و کشوری در گود تاریخی چشمه زینل خان این شهرستان برگزار می شود.

کشتی باچوخه از رشته های پرطرفدار است که همه ساله حدود 70 هزار نفر از علاقه مندان به این رشته بومی با حضور در اسفراین به تماشای این رویداد ورزشی کم نظیر می نشینند. شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع است.

آغاز مسابقات کشتی باچوخه در اسفراین

آغاز مسابقات کشتی باچوخه در اسفراین

آغاز مسابقات کشتی باچوخه در اسفراین



انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.