عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بدلیل رکود اقتصادی حاکم بر کشور، رشد بیکاری افزایش و ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان با افت شدیدی رو به رو شده است.

جوانان همچنان زیر تیغ بیکاری / گرانی‌ها شیرینی سال جدید را به کام مردم تلخ کردمحمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر کشور و رشد بیکاری، جوانان پس از اتمام دوره های دانشگاهی با نبود اشتغال مواجه و این امر موجب به وجود آمدن  آسیب های جدی در تمام مراحل زندگیشان به ویژه ازدواج شده است . 

وی با بیان اینکه رکود اقتصادی از اساسی ترین موانع ایجاد اشتغال و ضربه بر پیکره واحد های تولیدی بوده است افزود: کاهش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی به زیر 50 درصد ، سرمایه در گردش، رشد و ایجاد اشتغال کشور را با افت شدیدی روبه رو کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص دیگر علت رشد بیکاری در کشور ادامه داد: اقدام پیمانکاران راه وشهرسازی و  شرکت های خدماتی به فروش تجهیزات و ماشین الات به دلیل وصول نشدن بدهی از سوی دولت، رشد بیکاری را افزایش داده و ادامه این روند نیز سرمایه در گردش کشور را نابود می کند.

سعیدی گفت:با توجه به رشد بیکاری و شرایط نامناسب معیشتی مردم، افزایش نرخ اقلام شب عید به دور از انصاف بوده و اوج گیری گرانی نیز شیرینی ورود سال جدید را به کام افراد تلخ کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
با سلام
واقعا گرونی اقلام شب عید باعث شد بنده برای حفظ ابرو اندک پس اندازمو برای مهمانی ها بزارم و نتونم به خانواده ام که چشمشون به دستای من بود برای نو نوار شدن عید ،هیچ کمکی بکنم.
واقعا منصفانه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
واااااآااااااااااااااااااااای واقعا ممنون
تو رو خدا برای ما جوان های دانشگاه رفته بیکار کاری کنید
آخرین اخبار