هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام سه دیدار آغاز شد که در نهایت گسترش فولاد و تراکتورسازی تیم های پیروز میدان بودند، سپاهان و ملوان نیز به تساوی رسیدند.

برتری ذوبی ها مقابل گسترش فولاد در پایان نیمه نخستبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام سه دیدار آغاز شد که در نهایت گسترش فولاد و تراکتورسازی تیم های پیروز میدان بودند، سپاهان و ملوان نیز به تساوی رسیدند.

** گسترش فولاد 4 - ذوب آهن 3

تیم های گسترش فولاد و ذوب آهن در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند و در نهایت گسترشی ها توانستند ذوبی ها را مغلوب کنند.

داور: محمدرضا اکبریان ؛ کمک‌ها: حمزه‌علی سلیمی، علی‌اکبر نوری و هادی حاج‌عباسی / ناظر: فریدون اصفهانیان
 
اخطار: مگنو باتیستا (12) از گسترش فولاد و مهدی مهدی‌پور (17) از ذوب‌آهن
 
گسترش فولاد:
 
گئورگی گئورگیف، سید محسن حسینی، مرتضی اسدی، امید نظامی‌پور، امیرحسین کریمی، مگنو باتیستا، محمد ابراهیمی، محمد امین درویشی، مصطفی اکرامی، لئوناردو پیمنتا و شهرام گودرزی
سرمربی: فراز کمالوند
 
ذوب‌آهن:
 
رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، هادی محمدی، دانیال اسماعیلی‌فر، هاشم بیک‌زاده، قاسم حدادی‌فر، مهدی مهدی‌پور، مرتضی تبریزی، احسان پهلوان، مهدی رجب‌زاده و کاوه رضایی
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

در حاشیه این دیدار:
 
* داریوش شجاعیان بازیکن ملی‌پوش گسترش فولاد تنها محروم این دیدار است.

* نوشی‌صوفیانی با اشتباهی که در بازی گذشته گسترش فولاد برابر نفت تهران انجام داد و موجب شکست یک بر صفر تیمش شد روی نیمکت قرار دارد و گئورگیف پس از 6 هفته دوباره به دروازه آبی پوشان تبریز بازگشته است.

* بیک‌زاده با پشت سر گذاشتن مصدومیت سه هفته‌ای دوباره در ترکیب ذوب‌آهن قرار گرفته است.

* پیش از شروع بازی کمالوند به رسم مهمان‌نوازی به استقبال گل‌محمدی و دستیارانش رفت.

* با وجود اینکه تماشای این مسابقه رایگان اعلام شده اما استقبال چندان خوبی از آن به عمل نیامده است.

* اعتراض زیاد کمالوند به دلیل خطای مهدی‌پور روی کریمی بازیکن گسترش فولاد در میانه زمین که دقیقه 17 اتفاق افتاد موجب اخراج این سرمربی از کنار زمین شد.

* کادر فنی و تماشاگران گسترش فولاد به شدت به عملکرد اکبریان داور مسابقه معترض هستند.

* برخی هواداران گسترش فولاد بیک‌زاده را با شعار «هاشم استقلالی» تشویق می‌کنند.

 * حرکت ابراهیمی به محوطه جریمه ذوب‌آهن و برخورد او با حدادی‌فر را اکبریان داور بازی پنالتی تشخیص نداد تا دامنه اعتراضات تبریزی‌ها بیشتر از قبل شود.

* رایگان اعلام شدن تماشای این مسابقه و تعطیلی امروز موجب شده استقبال نسبتا خوبی در مقایسه با سایر بازی‌های خانگی گسترش فولاد به عمل آید.
 
دقایق حساس:
 
دقیقه 3: ارسال اکرامی از سمت چپ زمین مماس به تیرک افقی دروازه به اوت رفت.

دقیقه 6: مرتضی تبریزی با حرکت از جناح راست زمین و ارسال توپ به روی خط 6 قدم را رجب‌زاده رها کرد تا توپ به پهلوان رسیده و این بازیکن با ضربه بغل پا دروازه گسترش فولاد را باز کند.

دقیقه 9: شوت روی پای خطرناک پیمنتا از فاصله 25 با اختلاف کمی از کنار دروازه ذوب‌آهن راهی اوت شد.

دقیقه 13: ارسال رجب‌زاده از روی ضربه آزاد در برگشت به حدادی‌فر رسید اما شوت این بازیکن هم بعد از برخورد به اسدی کاپیتان گسترش دفع شد.

دقیقه 14: ضد حمله خطرناک گسترش فولاد که توسط پیمنتا آغاز شده بود را بازیکنان این تیم با بی‌دقتی از دست دادند و شوت گودرزی به راحتی در اختیار مظاهری قرار گرفت.
 
دقیقه 20: ابراهیمی بعد از توپ‌گیری عالی  از پشت محوطه جریمه با گودرزی یک و دو کرد و با یک شوت سر ضرب توپ را از زیر دستان مظاهری به تور دروازه ذوب‌آهن چسباند و بازی را به تساوی کشید.

دقیقه 32: پیمنتا بعد از حرکت تکنیکی و جای گذاشتن دو مدافع ذوب‌آهن شوت‌زنی که توپ او راهی به دروازه مظاهری پیدا نکرد.

دقیقه 35: سانتر دقیقه پهلوان از جناح چپ زمین در تیر دو به تبریزی رسید که پاس به عقب این بازیکن و شوت رضایی را گئورگی‌اف با خروج موفق دفع کرد.

دقیقه 37: کاوه رضایی بعد از حمل توپ عالی وارد محوطه جریمه شد و توپ را به رجب‌زاده رساند که کاپیتان ذوب‌آهن با پاس به عقب مهدی‌پور را صاحب فرصت کرد تا او با شوت پای راست پر قدرت از پشت محوطه گل دوم را برای تیم گل‌محمدی به ثمر رساند.

 دقیقه 1+45: پیمنتا که یکی از بهترین‌های گسترش فولاد در این بازی است نتوانست پنالتی که از رجب‌زاده گرفته بود را به گل تبدیل کند و ضربه او به سمت چپ دروازه را مظاهری به راحتی جمع کرد.

دقیقه 4+45: پاس مرتضی اسدی کاپیتان گسترش را گئورگی‌اف به اشتباه داخل محوطه جمع کرد تا یک ضربه آزاد غیر مستقیم به سود ذوب‌آهن در واپسین دقایق نیمه اول اعلام شود که شاگردان گل‌محمدی نیز از این فرصت نهایت استفاده را کردند و با پاس آرام رجب‌زاده به رضایی و ارسال زمینی او از سمت راست محوطه به احسان پهلوان که کنار تیر دوم ایستاده بود موفق شدند گل سوم را توسط این بازیکن بزنند.

نیمه نخست این دیدار با برتری 3 بر یک به سود ذوبی ها به پایان رسید.

 دقیقه 50: : ارسال پیمنتا از سمت راست زمین به تیر دوم را محسن حسینی در محوطه 6 قدم با شیرجه عالی و ضربه سر به گل تبدیل کرد.

دقیقه 61: توپ ارسالی رجب‌زاده به محوطه جریمه را محمدی روی هوا زد که توپ او با فاصله کمی از کنار تیر عمودی دروازه گسترش فولاد راهی اوت شد.

دقیقه 68: شوت تبریزی را گئورگی‌اف به راحتی مهار کرد.

دقیقه 70: پاس عمقی بلند رجب‌زاده پشت محوطه به رضایی رسید اما این بازیکن نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند و توپ را با پای چپ به اوت زد.

دقیقه 74: ارسال خطرناک پیمنتا از روی ضربه آزاد در آستانه ورود به دروازه ذوب‌آهن بود که مدافعان این تیم سراسیمه توپ را دور کردند.

دقیقه 78: : ابراهیمی از پنالتی که خودش گرفته بود بهترین بهره را برد و توانست با یک شوت محکم به گوشه بالای سمت چپ دروازه مظاهری گل تساوی را به ثمر رساند.

دقیقه 82: شوت پای چپ پهلوان بعد از برخورد به حسینی به کرنر رفت.

دقیقه 84: ضربه سر رضایی به کنج دروازه گسترش فولاد را گئورگی‌اف با واکنش تماشایی با کف دست چپ به کرنر تبدیل کرد.

دقیقه 85: شوت پای چپ نریمان‌جهان را مظاهری در اختیار گرفت.

دقیقه 88: ضد حمله سریع و فوق‌العاده گسترش فولاد دو دقیقه به پایان بازی یک گل برای این تیم به همراه داشت؛ نفوذ عالی ابراهیمی از سمت چپ زمین و سر توپ او به محمدی و شوت محکم پای چپ او به زیر طاق دروازه مظاهری چهارمین گل گسترش را به زیبایی به ارمغان آورد.

این دیدار با نتیجه 4 بر 3 به سود گسترشی ها پایان یافت.
 
اتفاق ویژه:
 
لیگ ایران که همواره تعداد گل‌های کمی در مسابقاتش دارد، نخستین بازی سال 95 را با 7 گل در دیدار گسترش فولاد و ذوب‌آهن آغاز کرد تا نویدبخش سالی پر گل را داشته باشد.

همچنین گسترش فولاد موفق شد همانند دو فصل اخیر ذوب‌آهن را در تبریز شکست دهد و سنت‌شکنی نکند.

گل محمد ابراهیمی، گسترش فولاد_ذوب آهن اصفهان+فیلم

** سپاهان 2 - ملوان انزلی 2
 
داور: بیژن حیدری      کمک داوران: جواد مداح و فرید امیدوار
 
سپاهان اصفهان
 رحمان احمدی،علی احمدی،عبدالله کرمی،حبیب گردانی،وریا غفوری،علی کریمی،رسول نویدکیا،سیناد ایبریچیچ،حسین پاپی،حسین فاضلی و لوسیانو پریرا
سرمربی: ایگور استیماچ
 
ملوان بندرانزلی
 سید حسین حسینی، عزت پورقاز، حسین کنعانی، حسین ماهینی، عزیز معبودی، پژمان نوری، مازیار زارع، سعید یوسف زاده، محمد رضی پور، صادق محرمی و جلال رافخایی
سرمربی: محمد احمدزاده
 
دقایق حساس:

دقیقه 6 – اولین فرصت این بازی توسط سپاهانی ها به وجود آمد و سانتر ارسالی بازیکنان این تیم با ضربه سر علی احمدی، اولین خطر را روی دروازه ملوان به وجود آورد اما این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 14: دفع توپ توسط مدافع ملوانی ها روی خط محوطه جزیمه روی پای رسول نویدکیا فرود آمد و وی نیز ضربه روپای خود را به سوی دروازه ملوان زد، توپی که به زیبایی اولین گل سپاهانی ها را رقم می زند.

دقیقه 17 – ضربه ایستگاهی سپاهانی ها روی دروازه ملوان فرود آمد اما پرواز سیدحسین حسینی مانع از خطرساز شدن این توپ شد.

دقیقه 23 – یک بار دیگر رسول نویدکیا می توانست فولادشهر را غرق شادی کند اما ضربه او را حسینی به خوبی مهار کرد.

دقیقه 38 – علی کریمی پشت محوطه و از فاصله ای دور ضربه محکم خود را روانه دروازه ملوانان کرد اما این توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 45 – پاس پریرا به فاضلی رسید و او نیز با پاس خود پاپی را صاحب توپ کرد اما او در حالی که با دروازه بان ملوان ها تک به تک بود ضربه خود را با بی دقتی از بالای دروازه به بیرون زد.

نیمه نخست این دیدار با برتری سپاهانی ها به پایان رسید.

 دقیقه 48 – حمله دیگری از سپاهانی ها روی دروازه حریف صورت گرفت و این بار ضربه کم جان فاضلی را مدافع ملوانی ها از جلوی دروازه بدون دروازه بان دور کرد.

 دقیقه 63 – ضربه ایستگاهی ملوانی ها که در موقعیت مناسبی نصیب این تیم شد را علی رضا رمضانی به سمت دروازه سپاهان زد اما این توپ با کمترین اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 65 : رضا درویشی تازه به میدان آمده با ضربه سر خود پاس فوق العاده ای را به مدافع پیش تاخته ملوانی ها مهیا کرد و محمدحسین کنعانی که با سرعت از بین مدافعان سپاهان عبور کرده بود پس از حفظ توپ و چندگام حرکت، با یک ضربه دقیق رحمان احمدی را تسلیم خود کرد.

دقیقه 73 – سپاهانی ها یک موقعیت دیگر درون محوطه ملوانان به دست آوردند اما ضربه احمدی با اختلاف از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

دقیقه 76 – ارسال نویدکیا در شرایط خوبی به فاضلی رسید اما این بازیکن جوان موقعیت فوق العاده خود را با بی دقتی از دست داد.

دقیقه 86 – توپ ارسالی سپاهانی ها روی دروازه ملوان ایجاد موقعیت خطرناکی کرد اما حسینی این توپ را از روی سر مهاجمان حریف دور کرد.

دقیقه 87: ضربه ای که به دست رمضانی برخورد کرد در حالی که داور در ابتدا اعتقادی به پنالتی نداشت با پرچم کمک داور یک پنالتی برای سپاهانی ها به دنبال داشت و لوسیانو پریرا این توپ را برخلاف جهت دروازه بان ملوان به گل برتری این تیم تبدیل کرد.

دقیقه 5+90: خطای پشت محوطه جریمه ملوانی ها را در آخرین دقیقه وقت های تلف شده مازیار زارع به زیبایی هرچه تمام تر به طاق دروازه سپاهان چسباند.

این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

** سایپا 0 - تراکتورسازی 1
 
این دو تیم به شدت مجتاج سه امتیاز هستند و برای گرفتن سهمیه آسیایی باید 3 امتیاز این بازی را به دست بیاورند.

داور: محسن ترکی، کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی و سعید علی نژاد
 
سایپا
حامد فلاح زاده، محمد اسماعیل بیگی، روزبه شاه علیدوست، مجید ایوبی، علی زینالی، غلامرضا رضایی، ابراهیم شکوری، ماهان رحمانی، مهدی ترابی، حامد شیری، مسعود ابراهیم زاده
سرمربی: مجید جلالی
 
تراکتورسازی
محمد اخباری، محمد ایرانپوریان، شجاع خلیل زاده، الکساندر کارلوس، شاهین ثاقبی، سروش رفیعی، بختیار رحمانی، آگوستو سزار، سعید آقایی، فرزاد حاتمی، مهدی کیانی
 سرمربی: امیر قلعه نویی

در حاشیه:

* تماشاگران تهرانی طرفدار امیر قلعه نویی امروز به استادیوم دستگردی آمدند و به او شاخه های گل تقدیم کردند.

* حدود هزار تماشاگر تراکتور از تبریز به تهران آمدند تا تیمشان را تشویق کنند.

* میلاد میداوودی که امروز در ترکیب تیمش جایی ندارد پیش از شروع بازی با فردین عابدینی بازیکن سابق استقلال عکس سلفی گرفت.

* محمدرضا اخباری پیش از شروع بازی به یک هوادار جانباز طرفدار تراکتورسازی شاخه گل اهدا کرد.

* حامد لک بازیکن فصل گذشته تراکتورسازی که این فصل را در صبا سپری می کند خود را به ورزشگاه دستگردی رسانده تا تماشاگر تیم سابقش باشد.

* پیش از شروع بازی در استادیوم آزادی سرود کشور ایران پخش شد که معمولا این اتفاقا در بازی های تیم ملی رخ می دهد.

* در حالی که اعضای تیم تراکتورسازی عکس دسته جمعی پیش شروع بازی می گرفتند مسعود ابراهیم زاده بازیکن این تیم به سمت بازیکنان قرمزپوش تبریزی آمد و در کنار آنها این عکس دسته جمعی را تکمیل کرد.

دقایق حساس:

دقیقه 6: شوت بختیار رحمانی با برخورد به مدافعان سایپا به کرنر رفت.

دقیقه 14: سعید آقایی از سمت چپ پاس داد و پاس کات بک او را آگوستو سزار با اختلاف زیاد به بیرون زد.

دقیقه 23: شوت شاهین ثاقبی را حامد فلاح زاده به زیبایی به کرنر فرستاد.

دقیقه 30: شوت ابراهیم شکوری با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 37: پاس عمقی فوق العاده شاهین ثاقبی بختیار رحمانی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما پاس او به بیرون او به آگوستو سزار نرسید و حامد فلاح زاده با عکس العملی مناسب توپ را جمع کرد.

دقیقه 43: علی زینالی مدافعان تراکتو ر را به هم ریخت و شوت او در موقعیتی مشکوک به هند پنالتی به بیرون رفت.

دقیقه 1+45: به هم ریختگی مدافعان تراکتورسازی باعث شد  که توپ به غلامرضا رضایی برسد اما ضربه او با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر تراکتوری ها پایان یافت.

دقیقه 48: مهدی کیانی یکی، دو بازیکن سایپا را از پیش رو برداشت اما ضربه اش با بی دقت از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه 52: سانتر مهدی ترابی از روی نقطه کرنر وارد دروازه می شد که اخباری آن را از درون دروازه بیرون کشید.

دقیقه 53: سانتر دوباره مهدی ترابی با ضربه غلامرضا رضایی همراه شد اما توپ با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 56: فرار آگوستو سزار و پاس به بیرون او توسط فرزاد حاتمی وارد دروازه سایپا شد اما این صحنه از نظر داور آفساید بود و گل صحیح نبود.

 دقیقه 61: پاس فوق العاده محمد ایران پوریان به بختیار رحمانی رسید اما چرخش او با یک ضربه آرام همراه شد و خطری دروازه سایپا را تهدید نکرد.

دقیقه 69: خروج اشتباه حامد فلاح زاده بختیار رحمانی را در موقعیت عالی قرار داد اما ضربه او به  خود فلاح زاده برخورد کرد و به اوت رفت.

دقیقه 77: حرکات ترکیبی فوق العاده تراکتوری ها و پاس بختیار رحمانی به شاهین ثاقبی رسید که او توپ را به سمت دروازه زد که حامد فلاح زاده با یک سوپر واکنش توپ را از درون دروازه بیرون کشید.

دقیقه 82: ضربه ایستگاهی میلاد میداوودی به مدافعان تراکتورسازی برخورد کرد و در برگشت مجید ایوبی با ضربه ای زیبا به سمت دروازه زد که توپ با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقیقه 83: حرکات ترکیبی زیبای تراکتوری ها باعث شد توپ در موقعتی عالی به شاهین ثاقبی برسد اما ضربه او با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 87: شوت فرزاد حاتمی در موقعیت فوق العاده وارد دروازه می شد که حامد فلاح زاده آن را به خوبی دفع کرد.

این دیدار با برتری یک بر صفر تراکتورسازی به پایان رسید.

برنامه ادامه بازی های هفته بیست و چهارم:

** گفتنی است ؛ در ادامه بازی های هفته بیست و چهارم ، تیم های فولاد و صبا 14 فروردین به مصاف هم می روند.

همچنین دیدارهای: پدیده - استقلال اهواز ، پرسپولیس - سیاه جامگان ، راه آهن - نفت تهران و استقلال خوزستان - استقلال تهران ، یکشنبه 15 فروردین برگزار خواهد شد.

سپاهان و ملوان به تساوی رسیدند/ برتری تراکتورسازی و گسترش فولاد مقابل حریفان + فیلم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
سرو ته جدول سرورته
آخرین اخبار