پرنده هما به عنوان نماد فدراسیون ورزش‌های همگانی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار  سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان برای جلوگیری از انقراض برخی گونه‌هایحیوانی دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش پرنده هما را برای فدراسیون ورزش‌های همگانی انتخاب کرد در این گزارش به برخی از ویژگی‌های این پرنده اشاره می‌کنیم.
 
 هما یا مرغ استخوان خوار به معنی کرکس ریش دار است که در کوه‌های مرتفع آفریقا، جنوب اروپا، آسیا زندگی می‌کند.
 
هما در طول  سال یک جا می‌ماند و هر فصل یک یا دو تخم می‌گذارد این پرنده به هما سعادت نیز معروف است و در اساطیر آمده سایه‌اش برسد هر کسی بیفتد به سعادت و کامرانی خواهد رسید.
 
 هما در اسطوره‌های  ایرانی جایگاه مهمی دارد و مثل قفنوس در اساطیر یونان و رم صاحب کرامت است هما در ادبیات ایران  به عنوان نماد سعادت است در خرابه‌های تخت جمشید پایتخت هخامنشیان مجسمه این پرنده یافت می‌شود این نشان می‌دهد که هما در زمان ایران باستان نیز پرنده سعادت بوده است شرکت هواپیمایی ملی ایران با بکارگیری نام هما و نیز نماد هما‌ به بهترین شکل این باور فرهنگ عام را با فعالیت تجاری خود پیونده زد بود در نشان باشگاه فوتبال پرسپولیس هم نمادی از سر این پرنده به کار رفته است.
 
دکتر تسبیح‌ رئیس دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوان درباره علت انتخاب این پرنده برای فدراسیون ورزش‌های  همگانی گفت: چون می‌خواهیم ورزش‌های همگانی را در سطح وسیعی گسترش دهیم این پرنده را برای فدراسیون ورزش‌های همگانی انتخاب کردیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار