مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در ایام نوروز 150 هزار و 462 مسافر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی این استان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد سویدانلوئی با اشاره به هزار و 200 اثر تاریخی استان که 560 اثر به ثبت ملی رسیده است افزود: از مجموع این بازدید کننده ها 145 هزار و 670 نفر از مجموعه های تاریخی و فرهنگی، توریستی و تفریحی و چهار هزار و 792 نفر نیز از موزه های این استان بازدید کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در این استان هشت هزار و 500 جاذبه گردشگری شناسایی شده در حوزه های اقلیمی، تاریخی، فرهنگی، هنری، زیارتی، طبیعی، حیات وحش وجود دارد گفت: خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور بین دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد قرار گرفته که سالانه حدود 20 میلیون گردشگر و زائر از استان خراسان شمالی گذر می کنند.

سویدانلوئی افزود: از اول اجرای طرح نوروزی تاکنون 94 هزار و 22 نفر مسافر در مدارس، هتل ها، مهمان پذیرها، کمپ ها و سایر موارد اسکان یافتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه در این ایام یک میلیون و 605 هزار و 445 نفر به این استان وارد شدند گفت: 357 هزار و 408 وسیله نقلیه به این استان وارد شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.