مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد از افزایش ساعات بهره برداری و کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری در روز طبیعت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، قاسم طاهری با اشاره اینکه شروع ساعت سرویس‌دهی قطار شهری در روزهای تعطیل 7 صبح می باشد، افزود: در راستای رفاه حال شهروندان عزیز سرویس دهی قطار شهری در روز جمعه 13/01/95 مصادف با روز طبیعت با یکساعت افزایش خدمات رسانی در ابتدای صبح از ساعت 6 صبح آغاز و تا ساعت 22 خاتمه می یابد.

وی گفت: برای این روز 293 اعزام مسافری برنامه ریزی شده است که با سرفاصله زمانی 5 ، 8 و 10 دقیقه صورت می پذیرد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد خاطر نشان کرد: با توجه به جابه جایی ایمن، با صرفه و همراه با سهولت مردم به اماکن تفریحی واقع در مسیر خط یک مانند بوستان بزرگ ملت، مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز و... از طریق سامانه قطار شهری، این ناوگان برای سرویس دهی در این روز آمادگی کامل دارد.

قاسم طاهری افزود: آماده باش در ایستگاهها و مرکز فرمان خط یک جهت کنترل خط و در صورت نیاز اعزام قطار بصورت فوق العاده، آماده باش نیروهای عملیاتی ، امدادی و نگهداری و تعمیرات ، استقرار نیروهای نظارتی در ایستگاهها و مرکز فرمان خط یک جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان محترم و هم چنین اطلاع رسانی نسبت به ممنوعیت ورود و حمل مواد و لوازم آتش زا و خطرناک به ناوگان حمل و نقل ریلی درون شهری و ایجاد هماهنگی مناسب ، برنامه ریزی و کنترل مبادی ورودی در ایستگاه های خط یک جهت جلوگیری از ورود و حمل مواد و لوازم خطرناک مانند گاز پیک نیک به داخل ناوگان را از اهم اقدامات این شرکت در روز طبیعت برشمرد.

سرویس‌دهی 380 دستگاه اتوبوس به مناطق ییلاقی مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد هم از سرویس‌دهی 380 دستگاه اتوبوس به مناطق ییلاقی مشهد خبر داد وگفت :در راستای افزایش رفاه شهروندان در روز طبیعت، 380 دستگاه اتوبوس به ارائه سرویس ویژه به مناطق ییلاقی خواهند پرداخت.

علی اصغر نیشابوری با اشاره به حجم بالای ترافیک و تردد شهروندان به مناطق ییلاقی شهر در روز جمعه 13 فروردین افزود: حضور گسترده مردم در مناطق ییلاقی به ویژه در وکیل‏آباد، طرقبه، شاندیز، میامی و بازگشت همزمان مسافران در پایان روز باعث ایجاد ترافیک در مسیر خواهد شد به همین دلیل سرویس‌دهی ویژه‌ای برای روز طبیعت با تمام توان ناوگان انجام می‌گیرد.

وی گفت: خطوط منتهی به مناطق تفرجگاهی و ییلاقی علاوه بر اتوبوس‌های ثابت با اعزام 380 دستگاه اتوبوس کمکی از سایر خطوط، تقویت می‌شوند که در این میان بوستان وکیل‌آباد با توجه به فضای زیبا و نسبتا بزرگ سهم بیشتری را با حدود یکصد دستگاه اتوبوس به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مقرر شد قبل از یک طرفه شدن مسیرها، 40 دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی به شاندیز در خیابان الغدیر شاندیز و 40 دستگاه اتوبوس جنب پاسگاه طرقبه برای ارائه سرویس برگشت به شهروندان علاوه بر اتوبوس‌های موجود مستقر شود.

نیشابوری افزود: اتوبوس‌های موجود در پایانه وکیل‌آباد از ساعت 15به بعد فقط از یک مسیر به سمت میدان شهدا سرویس‌دهی خواهند داشت لذا شهروندانی که قصد عزیمت به خیابان بهار، میدان بسیج و فدائیان اسلام را دارند با استفاده از قطار شهری طی مسیر نمایند.

وی گفت: خط12 از ابتدای صبح به تعداد 20 دستگاه تقویت می‌شود و از زمان ابلاغ محدودیت ترافیکی این خط تا انتهای فارغ‌التحصیلان سرویس‌دهی و مابقی اتوبوس‌های خط در مسیر وکیل‌آباد به شهدا فعالیت می‌نمایند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به تقویت خط 11 گفت: خط 11 نیز در روز سیزدهم فروردین با 14 دستگاه فعالیت نموده و بعد از ساعت 14 که مسیر از غرب به شرق یک‌طرفه می‌شود و در مسیر میدان شهدا ادغام خواهد شد.

نیشابوری با اشاره به اینکه از ساعت 14 به بعد خطوط 99 و 13 تنها تا میدان نمایشگاه سرویس دهی خواهند نمود و وارد بولوار وکیل آباد نخواهند شد افزود :خطوط 90، 91، 94.1 و 89 نیز با تعداد 60 دستگاه از ابتدای وقت فعالیت خواهند کرد و به دلیل یک‌طرفه شدن بولوار وکیل‌آباد از ساعت 14 به بعد از ابتدای بولوار شهید برونسی به سمت میدان فلسطین سرویس‌دهی خواهند کرد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد خاطرنشان کرد: خطوط 14، 15.1، 16.1، 18، 94.1، 97، 98.1 از زمان یک طرفه شدن بولوار وکیل آباد از مسیر ویژه‌ای که به همین دلیل در آن روز موقتا ایجاد می‌گردد تردد و از بولوار امامت، چهارراه آزادشهر، بولوار معلم، تقاطع سیدرضی و معلم به سمت انتهای خطوط سرویس‌دهی خواهند نمود.

وی با اشاره به مراجعه زیاد مردم به اباصلت، بهشت رضا(ع)، خواجه مراد، سیدی "کوه‌های خلج" هفت‌حوض، دهغیبی و پارک ملت گفت: تعداد 100 دستگاه اتوبوس برای این اماکن در نظر گرفته شده است علاوه براین به منظور سرویس‌دهی مناسب به پارک کوهسنگی تعداد 40 دستگاه اتوبوس فوق العاده علاوه بر اتوبوس‌های خط 38 و 86 به خطوط فوق اضافه می‌شود. همچنین با توجه به مراجعات زیاد زائران و مجاوران به سمت میامی، با اختصاص 130 دستگاه اتوبوس فوق العاده برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت.

به گفته نیشابوری، در مسیر آرامگاه فردوسی خط 202 از صبح با 20 دستگاه فعالیت نموده و بعدازظهر با 20 دستگاه اتوبوس فوق‌العاده تقویت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به آماده‌باش اتوبوس‌های امداد در این روز اشاره کرد و گفت: 11 دستگاه اتوبوس امداد در مسیرهای میدان شهدا، کوهستان پارک، دوراهی وکیل ‏آباد، بولوار زعفرانیه، آرامگاه فردوسی، بهشت رضا (ع)، میامی و قازقان، پایانه انقلاب، کوهسنگی، پایانه فردوسی، میدان نمایشگاه آماده خدمت هستند همچنین یک‌دستگاه امداد موتورسیکلت نیز در پایانه وکیل‌آباد و یک دستگاه موتورسیکلت دیگر نیز در کوهسنگی مستقر خواهند شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.