کارشناس اقتصادی گفت: تقویت تولید، توسعه بنیه صادرات غیر نفتی، تقویت بنگاههای کوچک و متوسط که باید در شعار اقتصاد سال مورد تاکید قرار گیرد.

سید کمیل طیبی کارشناس اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برای تحقق شعار سال، باید اصول 24گانه ای که در اقتصاد مقاومتی مطرح شده توجه شود چرا که پیشبرد اقتصاد مقاومتی مبتنی براهداف و چارچوب آن است در صورت نبود برنامه شعار سال محقق نمی شود. 

وی در ادامه افزود: تقویت تولید و توسعه روابط تجاری به ویژه توسعه بنیه صادرات غیر نفتی،تقویت بنگاههای کوچک و متوسط که خیلی مورد تاکید قرار قرار گرفته است.
کارشناس اقتصادی تصریح کرد: تنها مسیری که می تواند به این بنگاه های کوچک ومتوسط کمک کند این است که بنگاه ها از نظر منابع مالی تامین شوند.

طیبی تاکید کرد: باید شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در دستور کار دولت قرار گیرد تا سیستم بانکی و بازار سرمایه بتواند در جهت اهداف مورد نظر حرکت نماید.

کارشناس اقتصادی افزود: در صورت تامین منابع مالی این نوع بنگاه ها می توانند از رکورد خارج شده و در چارچوب اهداف اقتصاد مقا ومتی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و شرکتهای دانش بنیان زمان بربودن آن است گفت: رسیدن به این امر مهم در فرایند بلند مدت شکل می گیرد چرا که لازمه آن توجه به بنگاههای کوچک و متوسط امکانپذیر است. 

کارشناس اقتصادی افزود: ایجاد بستر رقابتی و نوآوری و خلاقیت برای این بنگاهها می تواند به توسعه اقتصادی کشور و تحقق شعار سال کمک قابل توجهی نماید.  

انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار