کارشناس اقتصادی گفت: وجود دو عنصر اقدام و عمل در شعار امسال نشانه عملی شدن سیاست‌گذاری‌های جاری است.

حسین وکیلی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص همراه شدن دو واژه اقدام و عمل در شعار امسال گفت: با توجه به وجود دو عنصر اساسی تصمیم‌گیری و اجرا در علوم عملی و مدیریتی مشهود است که در شعار امسال هر دو عنصر مدنظر رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی افزود: با عملی شدن این شعار برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی که مقدمات آنها فراهم شده است از عرصه فکر به منصه ظهور و عمل گذاشته می‌شود و جمهوری اسلامی می‌تواند به تعالی اقتصادی، صنعتی، فرهنگی نائل شود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه در حوزه اساسی سیاست بین‌المللی و اقتصاد را دو حوزه مهم برای اقدامات عملی در رابطه با رسیدن به اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در سیاست بین‌المللی خوشبختانه گام‌های موثری در جهت بهبود تنش‌زدایی در روابط ایران و سایر کشورها برداشته شده است.

وی همچنین ادامه داد: در حوزه اقتصاد باید با توجه به شرایط رکود تورمی که کشور با آن روبرو است باید اقدامات عملی مناسبی برای حمایت از کارآفرینان تولید داخلی، تقویت تولید، رفع موانع تولید، تقویت سیستم بانکی و اصلاح آن، اعطای منابع مالی و تسهیلات لازم به بخش‌های مختلف و بنگاه‌های اقتصادی سالم، اصلاح قوانین مالیاتی و گمرکی به نفع تولید داخلی صورت گیرد تا در شرایط پساتحریم زمینه مناسب برای جذب سرمایه خارجی فراهم شود.

وکیلی اظهار داشت: علاوه بر سرمایه فن‌آوری و تکنولوژی‌های نوین باید وارد کشور شود تا صنایع کشور از این تکنولوژی‌ها برخوردار شود و تولیدات داخلی علاوه بر رقابت با محصولات مشابه خارجی بتواند در صحنه بین‌المللی در صادرات هم نقش تعیین کننده و سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار