ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به تعریف مدارس پرخطر و تحصیل دانش آموزان در آنها گفت: به مدرسه ای که ممکن است به لحاظ استحکام شرایط خاص را نداشته باشد مدرسه پرخطر گفته نمی شود چراکه اگر مدرسه ای پرخطر باشد محال است که اجازه تحصیل دانش آموزان در آن مکان داده شود.
وی افزود: مدرسه هایی وجود دارند که میزان مقاومتشان کم باشد اما نه اینکه آنها پرخطرهستند و در شرف ریختن و آوار شدن باشند، درواقع مقاومت این مدارس نسبت به سایر مدارس در بروز برخی حوادث مانند زلزله های شدید کمتر است.
وی بیان کرد: در سال 94 بسیاری از مدارس ما مقاوم سازی شدند و در سال 95 هم روند مقاوم سازی مدارس را تا جایی که امکاناتمان اجازه دهد پیش می بریم و حتی بحث نوسازی و بازسازی مدارس را خواهیم داشت.
ثقفی با بیان اینکه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پرورش وظیفه نوسازی ، تجهیز، بهسازی یا رعایت اصول تقویتی مدارس را در اختیار دارد و مانند سال 94 در سال 95 هم این موضوعات را برای مدارس پیگیری می کند، گفت: مشکل اصلی در بحث مکان مدارس این است که در برخی مناطق شهر تهران با توجه به ساخت و سازهایی که انجام شده است دچار کمبود مدرسه هستیم.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: قانونی برای ساخت مدارس در بین مناطق مسکونی وجود دارد و مثلا باید به ازای هر 200 واحد مسکونی یک واحد آموزشی باشد و این قانون ساخت و ساز شهرداری است که به ازای تعداد مشخصی از واحدهای مسکونی یک فضایی را به فضای آموزشی اختصاص دهد.
وی درپایان عنوان کرد: در منطقه 22 شهرداری با وجود ساخت و ساز وسیع، مکان مناسبی برای مدرسه اختصاص نیافته بود و نگران کمبود فضای آموزشی بودیم که آن هم با هماهنگی هایی که با شهرداری و شورای شهر انجام شده است در شرف حل این نگرانی هستیم .
انتهای پیام/