معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ثبت 75 هزار و 500 اقامت شب توسط گردشگران ورودی به این استان از شروع سفرهای نوروری تا روز نهم فروردین 95 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، حمزه زاده گفت: در مدت یاد شده 26 هزار اقامت شب در هتل ها ، 3500 اقامت شب در هتل آپارتمان ها، 20 هزار اقامت شب در مهمانپذیرها، 20 هزار اقامت شب در ستاد اسکان فرهنگیان و شش هزار اقامت شب در مهمانسراهای ادارات، خوابگاه ها، خانه های مسافر و کمپ های گردشگری استان ثبت شده است.

وی اعلام کرد: شهرستان های تبریز، جلفا و مراغه به ترتیب بیشترین آمار اقامت گردشگران را در مرحله نخست تعطیلات نوروز 95 به خود اختصاص دادند.

وی بر بازرسی های مکرر از اماکن اقامتی استان تأکید کرد و افزود: عملکرد بیشتر مراکز اقامتی در پذیرایی از گردشگران نوروزی قابل قبول بود و تنها چند مورد تذکر به برخی از این واحدها داده شد.

بر اساس این گزارش ، ظرفیت اقامت در استان آذربایجان شرقی هفت هزار و 895 تخت، در قالب 50 هتل و هتل آپارتمان و 75 مهمانپذیر است.

آذربایجان شرقی با حدود سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت، بزرگترین و پرجمعیت ترین استان شمال غرب کشور محسوب می شود و به دلیل آب و هوای کوهستانی و دارا بودن ظرفیت های مناسب گردشگری از مناطق مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.