«بثینه شعبان» گفت اردوغان با طرز فکر وهابی خود، دنیا را به سوی فاجعه پیش می‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، «بثینه شعبان،» مشاور رئیس جمهور سوریه، دولت ترکیه را به حمایت از تروریسم در منطقه خاورمیانه متهم کرد.  وی افزود جنگ علیه کشورش، کار ترکیه بود. 

شعبان گفت: از همان ابتدای جنگ سوریه، متوجه شدیم این جنگ، کار ترکیه است. اگر ما بیش از 860 کیلومتر مرز (مشترک) با ترکیه نداشتیم، آنگاه همه این تروریست ها که از سراسر دنیا آمده اند دیگر نمی‌توانستند وارد سوریه شوند. ترکیه به مرکز ایست و بازرسیِ پشتیبان آنها تبدیل شد تا تروریست‌ها را برای ورود (به سوریه) ترغیب کند. 

وی در ادامه گفت: امیدواریم امروز دنیا خودش متوجه این واقعیت شود که دولت ترکیه در تروریسم نقش دارد و از تجارت نفت و عتیقه حمایت می کند و این دولت (آنکارا) برای منافع خود، در این همه کشور نگرانی ایجاد کرده است». 

بثینه شعبان افزود: رجب طیب اردوغان با طرز فکر وهابی خود، دنیا را به سوی فاجعه پیش می برد. 

وی از کشورهای غربی خواست قاطعانه در برابر حمایت ترکیه از تروریسم و وهابی گری موضع بگیرند.

او در بخش دیگری از مصاحبه، واکنش ولادیمیر پوتین را به آزادسازی شهر باستانی تدمر سوریه از دست تروریستهای داعش تحسین کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
آقای اردوغان،تروریست نیست،او باید مطمین شود ،حزب سوسیالیس کومونیست داعش را پرورش داده هستند تا با مدارک کافی این حزب های شیطانی را در برابر مردم ترکیه رسوا کوند،ولی تنها کاری که آقای اردوغان می تواند برای مردم سوریه انجام دهند مرز بین سوریه وعراق را ببند تا تروریست های داعشی وارد خاک او نشود،با اینحالی که از حزب تروریست های سوسیالیس کومونیست در امان نمی باشد
آخرین اخبار