«محمد اشرف غنی» در نامه‌‌ای خطاب به گروه طالبان نوشت: برای گفت‌و‌گوهای صلح معامله نمی‌کند و در صورت نپذیرفتن، طالبان با عملکرد قوی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان روبرو می‌شوند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «ظفر هاشمی» معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان، در همایش تحت عنوان «راهکار صلح» که در کابل برگزار شده بود به قرائت پیام «محمداشرف غنی» پرداخت و گفت: دولت افغانستان هیچگاه مخالف گفت‌وگوی صلح با طالبان نبوده و از آنها درخواست همکاری در پروسه صلح کرده‌است.

وی گفت: بیاید از کشتار مردم بی گناه دست بکشید و به جنگ و خودکشی‌ها خاتمه دهید.

«حکمت خلیل کرزی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان در این همایش گفت: برای گفت‌وگوهای صلح با طالبان هیچ معامله‌ای صورت نخواهد گرفت.

کرزی اضافه کرد: این فرصت خوبی برای گروه‌های مسلح است که با روند صلح هماهنگ شوند و از جنگ و خشونت علیه غیرنظامیان و ویرانی کشور که فقط به نفع دشمنان است دست بردارند.

وی افزود: دشمنی نامشخص و جنگ اعلام ناشده میان افغانستان و پاکستان که به دلیل زیربناها و پناهگاه‌های أمن برای تروریست‌ها در خاک پاکستان وجود دارد، مشکل دیگری است که کشور ما را به چالش کشیده است.

کرزی یادآور شد که با وجود فعالیت نیروهای امنیتی بیش از 40 کشور در افغانستان ظهور مجدد شبکه القاعده در کشور نگران کننده است و نیروهای امنیتی برای مقابله با آنها همیشه در حالت آماده‌باش قرار داشته باشند.

معاون سیاسی وزارت خارجه با ابراز امیدواری و راه حل برای فراخواندن مخالفین به روند صلح اضافه کرد: اراده قوی و روند مذاکرات صادقانه برای صلح و ثبات پایدار در کشور با گفت‌وگوهای مستقیم نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی تصریح کرد : به خاطر نهادینه کردن صلح در افغانستان نیاز است تا نخست با پاکستان بعد با طالبان صلح شود.

کرزی اضافه کرد: ما نیاز به اعتمادسازی با پاکستان در 3 مرحله جلب اعتماد، اعتماد در روابط عادی و اعتماد در روابط ویژه داریم.

وی گفت: زمانی که اعتمادسازی با پاکستان صورت گیرد می‌توان دروازه‌های صلح را بر روی مخالفین  باز کرد.

افغان خبر نوشت: چندی پیش گفت‌وگوهای چهارجانبه میان کشورهای افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا صورت گرفته و نتایج بسیار خوبی را نیز به دنبال داشته است.  

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.