مردانی تكواندوكار وزن 80+ كیلوگرم با کسب مدال طلای مسابقات فینال گرندپری مکزيک اولین سهمیه رسمي تكواندوی ایران در وزن چهارم را برای كشورمان در بازیهای المپیك ریو 2016 بدست آورد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سجاد مردانی تكواندوكار وزن 80+ كیلوگرم كشورمان در آخرين گام براي كسب سهميه المپيك ريو ، مدال طلای مسابقات فینال گرندپری مکزيک كه با حضور 8 تكواندوكار برتر جهان برگزار شد را به دست آورد و در نهایت هم اولین سهمیه رسمي تكواندوی ایران در وزن چهارم را برای كشورمان در بازیهای المپیك ریو 2016 بدست آورد.

سجاد مردانی متولد سال ۱۳۶۷ در شهرکرد و بزرگ شده شاهین‌شهر اصفهان است. خانواده‌ای کاملاً ورزشی دارد و همین موضوع باعث شده تا تکواندو را بیشتر از رشته‌های دیگر دوست داشته باشد. او تکواندو را از ۷ سالگی با برادرش آغاز کرد. مدال نقره مسابقات ارتش‌هاي جهان  (سیزم) در سال ۲۰۱۱ برزیل ، مدال طلای تورنمنت ویتنام در سال ۲۰۱۱ ، مدال طلای مسابقات ۲۰۱۲ ارتش‌های جهان در ویتنام ، مدال برنزمسابقات قهرمانی آسیا سال ۲۰۱۲ ، مدال طلای تورنمنت هلند در سال ۲۰۱۲، مدال طلای تورنمنت اسپانیا سال ۲۰۱۳ ، مدال نقره تورنمنت تونس در سال ۲۰۱۳ و مدال طلای مسابقات جایزه بزرگ مکزیک سال۲۰۱۵ از افتخارات اين ورزشکار اصفهاني است .

مرداني در ديدار پاياني مسابقات گرندپري مکزيک با پيروزي بر حريف فرانسوي گفت : به نشان طلا نیاز داشتم. برایم نتایج دیگر حریفان مهم نبود چرا که در یکسال گذشته با مصدومیتی که داشتم شرایط سختی برایم پیش آورده بود. با این طلا باید خود را به حریفان ثابت می‌کردم. خوشحالم که به سهمیه المپیک رسیدم.

مرداني درباره مسابقات جهاني روسيه مي گويد براي اين مسابقات در اوج آمادگي روحي و جسمي بودم اما در ديدار برابر نماينده کوبا اسيب ديدم و هنوز ان خاطره تلخ را فراموش نکرده ام .
پس از مسابقات روسيه و سه ماه مصدوميت تصميم جدي گرفتم که با قدرت به عرصه بازگردم که ماحصل ان نيز حضور در 5 رويداد بزرگ با کسب يک مدال طلا و 4 نقره بود .

مسابقات گرندي پري مکزيک براي من پر از تجربه بود و در اين مسابقات بسيار ابديده شدم  و سنگيني مسابقات بزرگ را در  مکزيک ياد گرفتم که چه طور از ان رها شوم.

مرداني مي گويد تازه کار من از حالا شروع شده و راهيابي به المپيک که سالها منتظرش بودم فرارسيده است و مطمئنا تمام تلاش خودم را مي کنم تا به بزرگترين ارزويم برسم .
 
مرداني درباره المپيک ريو گفت : قول ميدهم با تمام وجود تمکز و تمرين کنم و قول مي دهم در المپيک ريو کم نگذارم اما ميدان ريو مسابقه است و اگر خوب تلاش کنم مطمئنم نتيجه نيز کسب خواهد شد.

مرداني درباره حريفانش در المپيک مي گويد بايد چهار بازي را ببرم تا مدال طلاي المپيک  را به دست  بياورم اصلا برايم مهم نيست با چه کسي پيکار خواهم کرد فقط پيروزي برايم مهم است .
مدال گرندي پري مکزيک برايم با ارزش ترين مدالي است که تاکنون گرفتم اما المپيک ريو ميداني ديگر است با ويژگي هاي خودش.

هميشه در زندگي عاشق لحظاتي هستم که انسان نااميد مي شود اما با اميد به خدا دوباره شروع مي کند و موفق هم مي شود . من عاشق تکواندو هستم و تا روزي که جان دارم براي تکواندو مبارزه خواهم کرد .    
 
انشاالله تکواندو تا اخرين روز بازي هاي المپيک همچنان مانند امروز پرانرژي باشد و بهترين ها را در المپيک 2016 ريو براي کشورمان به ارمغان بياورد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.