35 میلیارد ریال تسهیلات به تولید کنندگان چای پرداخت شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور با اعلام این خبر گفت  : از این میزان تسهیلات20 میلیارد ریال به هزار و706 نفر از چایکاران و 15میلیارد ریال هم به 25 نفراز کارخانه داران پرداخت شده است .
محمدرضا طاهرزاده با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات از اوایل اسفند94 آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزود: صندوق حمایت از توسعه صنعت چای به ازای هر هکتار باغ چای16میلیون ریال تسهیلات به چایکاران و به کارخانه داران عضو هم براساس ظرفیت تولید بین 500میلیون تا 2میلیارد و500میلیون ریال وام با کارمزد 4درصد پرداخت می کند.
وی خاطرنشان کرد: این وام ها برای خرید نهاده ها و ادوات کشاورزی و همچنین تعمیرات و نوسازی و دیگرامور کارخانه های چایسازی به چایکاران و کارخانه داران پرداخت می شود و بازپرداخت وام ها نیز یک ساله و از محل خرید تضمینی برگ سبز چای است .
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور گفت : در حال حاضر 41هزار نفراز چایکاران و کارخانه داران سهامدار این صندوق هستند حدود  430 میلیارد ریال موجودی دارد.
محمدرضا طاهر زاده با بیان اینکه چایکاران و کارخانه داران عضو صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور می توانند برای دریافت تسهیلات به اداره های چای گیلان و مازندران مراجعه کنند گفت : پس از بررسی 10 روزه به سهامداران تسهیلات پرداخت می شود.
وی اعلام کرد : 49 درصد سهام این صندوق دولتی و 51 درصد خصوصی است.
صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور که در لاهیجان مستقراست، از خرداد 94 فعالیت خود را آغاز کرد.
 استان گیلان و مازندران دارای 25هزارهکتار باغ چای است.







انتهای پیام/ع
برچسب ها: گیلان ، پرداخت ، تسهیلات ، صنعت ، چای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.