53 هزار مسافر ، شب گذشته را در بوستان های شهری و پارک های جنگلی مازندران به صبح رساندند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه بیشترین حجم اقامت مسافران نوروزی در هشتم فروردین مربوط به مراکز اقامتی دولتی، مهمانسراهای ادارات ، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی بود گفت : بیش از 680 هزار نفر شب مسافر در این اماکن اسکان داده شدند.

مهران حسنی افزود: 53 هزار نفر از مسافران شب گذشته با برپا کردن بیش از 10 هزار تخته چادر در بوستان های شهری و پارک های جنگلی شب را به صبح رساندند.

وی گفت : براساس آمار ستاد خدمات سفر مازندران ، از 27 اسفند پارسال تا هفتم فروردین امسال حدود شش و نیم میلیون نفر شب اقامت نوروزی در استان ثبت شد.

وی افزود: مسئولان استان پیش بینی کرده اند که امسال 20 درصد بیشتر از پارسال مسافر نوروزی به مازندران سفر کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در مجموع برای تعطیلات نوروزی امسال حدود 770 هزار ظرفیت اقامتگاهی رسمی و غیررسمی پیش بینی شد که تا هفتم فروردین حدود 700 هزار اقامت در آنها ثبت می شد.

مهران حسنی از در اختیار گرفتن اقامتگاههای برخی دستگاههای اجرایی و سالن های ورزشی به عنوان ظرفیت جدید یاد کرد و افزود : پیش از این هم علاوه بر 30 هزار ظرفیت اقامتگاهی رسمی شامل هتل ، متل ، هتل آپارتمام و مهمانپذیرها ، حدود 740 هزار ظرفیت اقامتگاهی غیررسمی هم مانند خانه های مسافر ، ویلاها ، بوستان های شهری و جنگلی برای چادرخوابی پیش بینی شده بود.

استان مازندران بر اساس آمارهای رسمی نوروز سال 94 میزبان بیش از دو میلیون مسافر بود که در مجموع بیش از 10 میلیون شب در استان اقامت داشتند.

انتهای پیام /


برچسب ها: ساری ، شب ، خوابی ، بوستان ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.