مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد از تولید و توزیع 800 هزار محصول فرهنگی به زائران و گردشگران پایتخت معنوی ایران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، علی قناویزچی گفت: 100 هزار ویژه نامه نوروزی با هدف اطلاع رسانی به زائران، برنامه ریزی سفرو افزایش ماندگاری زائر تولید شده که در سطح شهر و در پایگاه های راهنمای زائر از 20 اسفند 94 تا 15 فروردین 95 بین زائران و گردشگران توزیع می شود.

وی افزود: در این ویژه نامه نوروزی اطلاعاتی مانند زیارتگاه ها، اماکن متبرکه مشهد، مراکز اسکان موقت فرهنگیان، مراکز اسکان شهرداری، پایگاه های راهنمای زائر، موزه ها، فرهنگسراها، نقشه محورهای گردشگری خراسان رضوی، راهنمای خطوط اتوبوسرانی، فهرست پارکینگ ها، خرید و سوغات مشهد و بهداشت و درمان درج شده است.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد یکی از محصولات را چاپ نقشه جامع شهر مشهد به تعداد 200 هزار عنوان کردو گفت: در این نقشه مکان های زیارتی، تاریخی و فرهنگی مشهد، موزه های مشهد، فرهنگسراها، مراکز فرهنگی و هنری، بوستان ها و تفرجگاهها، مراکز تفریحی، محورهای گردشگری خارج از مشهد، گردشگری معنوی و مکان ها و رویدادهای شاخص انقلاب برای زائران و گردشگران درج شده است.

قناویزچی افزود: 40 هزار نقشه گردشگری به زبان عربی و زبان انگلیسی ویژه گردشگران با هدف اطلاع رسانی به زائران خارجی، سهولت و دسترسی آسان جهت برنامه ریزی سفر و جذب سرمایه گذاری خارجی از 20 اسفند94 تا 15 فروردین 95 در پایگاه های راهنمای زائر به گردشگران ارائه می شود.

وی گفت: در این نقشه ها مکان های زیارتی مشهد و حومه، جاذبه های گردشگری، مکان های شاخص که از زمان قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب تا زمان حال که نقش و جایگاه ویژه ای داشته اند در خود جای داده است.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد افزود: نقشه ویژه منطقه ثامن به تعداد 50 هزاربا هدف اطلاع رسانی به زائران، افزایش ماندگاری زائر، برنامه ریزی گشت گذار درون شهری از دیگر محصولات است که توسط پایگاه های راهنمای زائر در سطح شهر بین زائران و گردشگران توزیع می شود.

قناویزچی با بیان اینکه برای بازی و سرگرمی جهت تفریح وبازدید کودکان کتابچه راهنمای زائر کوچولو به تعداد 5000 عدد برای معرفی اماکن چاپ شده است افزود: این کتابچه ها با هدف اطلاع رسانی به زائران کوچک در پایگاه های راهنمای زائر و میادی ورودی به زائران ارائه می شود.

وی گفت: نرم افزار اپلیکیشن جامع رضوی که در خود بانک جامع اطلاعات گردشگری از قبیل حمل و نقل، نیازهای متداول، بازارها، مراکز فرهنگی و مذهبی، مراکز هنری، تفریحی، مراکز اقامتی، خدمات شهری، بهداشت و درمانی، مراکز آموزشی، ورزشی و خدمات درمانی جای داده است در پایگاه های راهنمای زائر در سطح شهر و میادی ورودی به صورت رایگان در اختیار زائران و گردشگران قرارداده می شود.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد افزود: نرم افزار بانک اطلاعات جامع گردشگری که اطلاعات اماکن گردشگری و بوستان ها، نقشه محورهای گردشگری، حمل و نقل، نقشه راهنمای معرفی اماکن زیارتی مشهد و حومه، مکان های شاخص که از زمان قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب تا حال که نقش ویژه ای داشته اند در این نرم افزار گنجاده شده است.

قناویزچی خاطر نشان کرد: زائران و گردشگران می توانند با مراجعه به پایگاه های راهنمای زائر و میادی ورودی شهر مشهد این نرم افزار که برای افزایش آگاهی زائران تهیه شده است؛ را تهیه کنند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.