مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: با توجه به نیاز روز افزون زائرین و مسافران به امکانات گردشگری و زیارتی نرم افزار جامع نقشه همراه مشهد در اختیار زائران نوروزی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،علی قناویزچی افزود: با توجه به لزوم یکپارچگی و عدم موازی کاری نرم افزار نقشه همراه مشهد با همکاری سازمان ترافیک و مدیریت آمار در کنار مدیریت امور فرهنگی و گردشگری ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه این نرم افزار شامل 15 لایه است افزود: در این نقشه اطلاعاتی از جمله حمل و نقل و ترافیک، مراکز فرهنگی و مذهبی، اقامتی و گردشگری، آموزشی، بهداشتی و درمانی ارائه شده است.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد با بیان اینکه با توجه به فرا رسیدن نوروز و لزوم ارائه اطلاعات فوری به زائران لابه فوریت های زائر نیز به این نرم افزار اضافه شد افزود: این لایه شامل ظرفیت مراکز اسکان، پایگاه های راهنمای زائر، اسکان فرهنگیان، مراکز قامتی، درمانی و داروخانه های شبانه روزی، جایگاه های سوخت و حتی المان های نوروزی به آن افزوده شده است.

قناویزچی گفت: از امکانات این نرم افزار وجود لایه مراکز اسکان است که به محل تمامی مراکز اقامتی و ظرفیت و زمان پذیرش در آنها اشاره دارد که در زمان های بحرانی و عادی کاربران آن می توانند از طریق مشاهده گنجایش اسکان، امکان تعیین مسیر خود را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه از ویژگی های این نرم افزار مسیر یابی است که هر فردی با توجه به مبدا ابتدایی و مقصد انتهایی می تواند بهترین مسیر را انتخاب کندافزود:اگر دو نفر این نرم افزار را داشته باشند نیازی به آدرس دهی ندارند، می توانند با نگه داشتن انگشت خود روی نقشه موقعیت فعلی خود را به یکدیگر اطلاع دهند.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد عنوان کرد: این قابلیت نرم افزار اگر به نت متصل شود، می تواند کم ترافیک ترین مسیر را به کابران پیشنهاد دهد.

قناویچی گفت: دیگر ویژگی این نرم افزار به اشتراک گذاری اطلاعات توسط کاربران است، به این صورت که افرادی که از وجود مکان جغرافیایی نظیر یک مرکز درمانی یا سرویس های بهداشتی یا دیگر اماکنی که ممکن است مورد نیاز عموم باشد اطلاع دقیق دارند مکان آن را روی نقشه نشان می کنند.

وی افزود: در صورتی که اطلاعات وارد شده توسط این کاربران درست باشد، این مکان توسط کارشناسان مربوطه تایید و روی نقشه به دیگران نیز نشان داده خواهد شد.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مردم در کامل شدن این نقشه با کارشناسان شهرداری سهیم هستند گفت: در صورتی که کاربری در دفعات متعدد اطلاعات دقیق و صحیحی را روی نقشه به اشتراک بگذارد این کاربر به عنوان کاربر مورد اعتماد توسط سیستم شناخته می شود و اطلاعات وارد شده توسط وی به سرعت تایید و بر روی نقشه ثبت می شود.

قناویزچی گفت: این نرم افزار قابلیت های دیگری نیز دارد که می توان به قابلیت دو بعدی شدن، مرتب کردن نقشه رو به شمال، جستجو در تمامی لایه ها، نشان دادن موقعیت های مختلف و ثبت مکان های شخصی و مورد علاقه افراد اشاره کرد.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: زائران و گردشگران می توانند نقشه همراه مشهد را از پایگاه های راهنمای زائر دریافت کرده یا با مراجعه به آدرس اینترنتی mobile.mashhad.ir و یا بازار آن را دانلود کنند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.