رییس‌جمهوری در نخستین جلسه هیات دولت در سال 1395 گفت: امروز شرایط بر اثر کارهای مقدماتی که در سال‌های قبل و به‌ویژه سال 1394 انجام شده است،برای کار و تلاش و بهره‌برداری از این مقدمات آماده‌تر است.

عمیقا به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعتقاد داریم
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی  در نخستین جلسه هیات دولت در سال 1395 که شامگاه یکشنبه هشتم فروردین برگزار شد، با تبریک سال نو به اعضای هیات دولت و خانواده آن‌ها و همچنین قدردانی از تلاش‌های آنان در طول سال گذشته اظهار داشت: امروز شرایط بر اثر کارهای مقدماتی که در سال‌های قبل و به‌ویژه سال 1394 انجام شده است، برای کار و تلاش و بهره‌برداری از این مقدمات آماده‌تر است.

 وی ادامه داد: توافق هسته‌ای یک رویداد ماندگار در تاریخ ایران و جهان است که از لحاظ حقوقی، سیاسی و اقتصادی با اهمیت تلقی می‌شود.

دکتر روحانی افزود: با توجه به گذشت دو ماه از شکل‌گیری تفاهم، دستگاه‌های اجرایی باید گزارش دقیقی از تغییرات ایجاد شده پس از توافق هسته‌ای به مردم ارائه دهند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: بهره‌مندی بیشتر از آثار این توافق مستلزم زمان بیشتری است که به تدریج زمینه‌های مساعدتری برای جذب سرمایه و تکنولوژی و تعاملات اقتصادی فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت و هیات نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای با جدیت تمامی تعهدات طرف مقابل را رصد می‌کند، اظهار داشت: نه دولت ما جناحی است و نه رییس‌جمهور. دولت تدبیر و امید یک دولت فراجناحی است.

دکتر روحانی همگان را به تقویت وحدت، تحمل یکدیگر و همکاری با هم توصیه نمود و تصریح کرد: برای جامعه‌ای که در اندیشه وحدت جهان اسلام است تعامل با یکدیگر در درون جامعه با اشتراکات فراوان، نشانه خوبی برای وفاداری به این آرمان اسلامی است.

رئیس‌جمهوری افزود: متاسفانه عده‌ای دنبال تفرقه و اختلاف‌افکنی هستند. با صراحت اعلام می کنم که رهبری، رهبر همه ماست. طبق معیارهای شرعی، قانونی و ملی، دولت به‌طور کامل از رهنمودهای رهبری تبعیت می‌کند و هر زمانی که دستور بدهند، عینا در صدد تحقق آن خواهیم بود.

وی گفت: عظمت رهبری عظمت همه ما، عظمت نظام و کشور است و تضعیف ایشان، تضعیف همه ما، کشور و نظام است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه شکاف و اختلاف به ضرر همه است، تاکید کرد: به طور قطع دشمنان این ملت از بروز شکاف استقبال می‌کنند و در این صورت است که زمینه را برای توطئه‌های خود مساعد می‌بینند. امنیت امروز ایران در منطقه پرآشوب، نتیجه همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

رئیس جمهور با استقبال از نامگذاری سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» خاطرنشان کرد: این نشان می دهد که مسئله اصلی به تشخیص رهبری هم، اقتصاد است و ما عمیقا به این سیاست اعتقاد داریم و از همه وزراء می‌خواهم که ضمن گزارش اقداماتی که تاکنون در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام داده‌اند، همه تلاش خود را برای پیگیری و اجرای کامل این سیاست‌ها به‌کار گیرند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در برجام، ایجاد یک فضای مناسب برای تعامل و برداشتن موانع است و رغبت روزافزون کشورهای اروپایی و منطقه برای همکاری با ایران، یک امر واقعی است که نشان از تغییر شرایط دارد.

دکتر روحانی درباره اقداماتی که برای دفاع از امنیت کشور انجام می‌شود و مورد حمایت قاطع دولت است گفت: هر اقدامی که برای تقویت بنیه دفاعی کشور لازم باشد، دنبال می‌کنیم و این یک سیاست راهبردی ماست اما در عین حال بایستی مراقب باشیم که دشمنان ایران هیچ بهانه‌ای برای سوءاستفاده پیدا نکنند.

رئیس‌جمهوری در ادامه بیان داشت: پیشرفت آینده کشور را در سایه امید و اعتماد میدانیم، همه دولتمردان و رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی را به تقویت این دو سرمایه بزرگ توصیه می‌کنم.

وی اظهار داشت: امروز این امید به آینده و اعتماد به دولت در کشور وجود دارد و همه باید تلاش کنیم که این سرمایه تخریب نشود. باید آگاه باشیم که صهیونیست‌ها با تمام امکاناتشان در آمریکا، اروپا و منطقه، در صدد جلوگیری از توافق هسته‌ای و تخریب در اجرای برجام بوده و هستند و نباید گذاشت موفق شوند.

رییس جمهوری از همه اعضای هیات دولت خواست برای تحقق رشد حداقل 5 درصدی تولید ملی در سال 1395، طرح عملیاتی خود را به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه کنند و این ستاد را موظف به پیگیری و گزارش اقدامات عملی دستگاه‌ها نمود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار