هفت هزار و 143 گردشگر خارجی به کشور از طریق مرز آستارا از بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا ششم فروردین ماه از مرز آستارا وارد کشور شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیر پایانه مرزی شهرستان آستارا  گفت: گردشگران خارجی از کشورهای آسیای میانه و به طور عمده از جمهوری آذربایجان، از طریق زمینی از مرز آستارا وارد کشور شده اند.

دیانسایی اظهار کرد: همچنین طی این مدت، هفت هزار و 735 گردشگر خارجی از طریق مرز آستارا از کشور خارج شده اند.

مدیر پایانه مرزی آستارا در ادامه گفت: همچنین در مدت یاد شده، دو هزار و 118 نفر مسافر ایرانی از مرز آستارا وارد کشور و چهار هزار و 280 مسافر ایرانی نیز از این مرز به خارج از کشور سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه مقصد نهایی بیشتر مسافران ایرانی شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان بوده، افزود: مجموع مسافران تردد کننده از 25 اسفندماه گذشته تا ششم فروردین ماه جاری از طریق مرز آستارا ، 21 هزار و 276 نفر بوده است.

وی تعداد کل اتوبوس های ترددکننده در مرز آستارا برای حمل مسافران ایرانی و خارجی را در این مدت، 48 دستگاه عنوان کرد.

شهرستان آستارا به عنوان یکی از شهرستان های گردشگر پذیر استان گیلان با 15 جاذبه شاخص طبیعی، میزبان گردشگران نوروزی است.

آستارا با دارا بودن 13 هتل ، 9 هتل آپارتمان ، هفت مهمانپذیر ، 26 واحد پذیرایی بین راهی ، 700 مسافر کاشانه ، چهار کمپینگ با حدود 466 سکو و 182 کلاس درس آماده پذیرایی از مسافران است.

شهرستان بندری آستارا با 86 هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود به طوری که سالانه نزدیک 800 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.