تیم‌های پایتخت نشین فوتبال اروپا؛

از شلوغی لندن تا سکوت برلین و پاریس

تیم‌های فوتبالی که ساکن پایتخت‌ها هستند، همواره در کانون توجه قرار دارند.

  به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  مهمترین شهر در هر کشور بدون تردید پایتخت آن است و همه امور مهم کشور‌ها در ابتدا در پایتخت‌ها نمود پیدا می‌کنند.

فوتبال هم از این قاعده مستثنا نیست و رقابت‌هایی که در پایتخت هر کشور برگزار می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

 به همین ترتیب تیم های پایتخت نشین همواره مورد توجه کارشناسان و رسانه‌ها قرار دارند. 

مرور شرایط فعلی پایتخت نشین لیگ‌های معتبر اروپایی نیز در نوع خود جالب توجه است.

لیگ برتر انگلستان:
به جرات می‌توان گفت فوتبالی ترین پایتخت اروپا و حتی جهان در انگلستان قرار دارد. در حالی که شهرهایی مثل منچستر  میزبان مسابقات جذابی هستند اما مردم لندن در شهری زندگی می‌کند که 5 نماینده در سطح اول فوتبال اروپا دارد.

در بین این 5 تیم، تاتنهام در فصل جاری بهترین عملکرد را داشته و تا پایان هفته بیست و هفتم، با 54 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد.

آرسنال هم طبق معمول در رده سوم جای گرفته است، شاگردان آرسن ونگر در این مقطع 51 امتیازی هستند.

سومین نماینده لندن در لیگ برتر، وستهام است. شاگردان اسلاون بیلیچ که در این فصل لقب غول کش گرفته‌اند، 43 امتیازی و در رده ششم لیگ هستند. عجیب ترین جایگاه در بین لندنی‌ها بدون شک متعلق به چلسی است. تیمی که با ژوزه مونیریو فصل را به شکلی کابوس وار آغاز کرد و در ادامه زیر نظر گاس هیرینگ در حال سر و سامان گرفتن است.

آبی‌های لندن در پایان هفته بیست و هفتم با 36 امتیاز در جایگاه سیزدهم لیگ برتر قرار دارند. آخرین تیم لندنی لیگ جزیره کریستال پالاس است که در مقطع یاد شده فصل جاری با 32 امتیاز، چهارم است.

بوندس لیگای آلمان
در آلمان نگاه‌ها زمانی به پایتخت می‌افتد که تیم ملی در ورزشگاه پرشکوه المپیک برلین بازی داشته باشد. این ورزشگاه اما در بوندس لیگا هم از بازی‌های یک تیم میزبانی می‌کند. هرتابرلین که تنها نماینده پایتخت آلمان در بوندس لیگا است، تا پایان هفته بیست و سوم با عملکرد خیره کننده پس از بایرن و دورتموندف با 39 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته است.

لالیگا اسپانیا
پایتخت کشور اسپانیا سه تیم از لالیگا را در خود جای داده است. 
بدون شک بزرگ‌ترین و پرافتخارترین تیم پایتخت نشین اروپا، در اسپانیا قرار دارد رئال مادرید با 10 قهرمانی اروپا نگینی در فوتبال اسپانیا به شمار می‌رود. 

البته رئال در این فصل با جا ماندن از بارسا و دیگر همشهری خود، یعنی اتلتیکو مادرید، در رده سوم جدول قرار دارد. رئال در پایان هفته بیست و ششم لالیگا در حالی 54 امتیاز کسب کرده است که دیگر تیم مادرید 61 امتیازی و در رده دوم است. پایتخت اسپانیا یک نماینده دیگر نیز در لالیگا دارد و آن تیم رایووایکانو است که با 26 امتیاز در بین تیم‌های اسپانیا شانزدهم است.

سری‌ آ ایتالیا
ورزشگاه ملی ایتالیا در هر فصل 2 بار از بازی جنجالی و پرهیجان میزبانی می کند. 

رم و لاتزیو باوجود فاصله‌ای که با روزهای اوج خود پیدا کرده‌اند، هنوز هم شور و هیجان را در پایتخت ایتالیا نگه داشته اند. 

یاران توتی در آ. اس. رم در پایان هفته بیست و هفتم سری آ با 53 امتیاز سوم هستند. این در حالی است که آبی‌های پایتخت در فصلی متوسط و ناامید کننده با 37 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارند.

لوشامپیونه فرانسه
در سال‌های اخیر یک قانون به فوتبال فرانسه حاکم است مبنی بر اینکه اصولا هیچ تیمی حریف پاری سن ژرمن نمی‌شود. 

پاریسی‌های بی رقیب البته در شهر خود واقعا تنها هستند. تیم‌لوران بلان در لیگ یک فرانسه تنها نماینده شهر پاریس به حساب می‌آید. 

آنها مطابق انتظارات و مشابه فصول گذشته امسال هم صدرنشین بلامتنازع لیگ هستند و با 73 امتیاز از بیست و هشت بازی، خود را برای یک قهرمان دیگر آماده می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار