برنامه اوکراین برای ترانزیت کالا از بندر خرمشهرمشخص شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بعد از اجرای برجام یک هیأت اوکراینی برای بازدید به بندر خرمشهر آمد و این هیأت به دنبال ترانزیت کالا از بندر خرمشهر به آسیا میانه است.

عادل دریس بندر خرمشهر را از جمله بنادر نقش‌‌آفرین در صنعت گردشگری دریایی خواند و افزود: این بندر پایانه بین المللی مسافری به نام خلیج فارس دارد و روزانه دو شناور به نام‌های برلیان و ایران زمین از پایانه بین‌المللی مسافری خلیج فارس کار جابجایی مسافران را انجام می‌دهند.

وی گفت: شناور برلیان از نوع کاتاماران ۲۳۵ نفر ظرفیت دارد و در دو مسیر خرمشهر کویت و خرمشهر بصره فعالیت می‌کند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: شناور ایران زمین با ۷۱ نفر ظرفیت از نوع کروز است و روزهای فرد هفته در مسیر خرمشهر بصره اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کند.

دریس با اشاره به برنامه گردشگری دریایی مسافران نوروزی برای مسیرهای داخل کشور گفت: با توجه به اینکه بندر خرمشهر در محل طلاقی کارون و اروند قرار گرفته که یکی از زیباترین نقاط استان خوزستان است. بر همین اساس سه فروند شناور مسافری در بندر خرمشهر وجود دارد .

وی افزود: یک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه صادرات قیر داریم همچنین پروژه‌ احداث و بهره‌برداری یک یارد(حیاط) کانتینری از طرف بخش خصوصی دنبال می‌شود که تا ۲ سال دیگر عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.