هیات 50 نفره تجاری از خوزستان عازم عراق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: هیات 50 نفره تجاری و بازاریابی از استان خوزستان دوشنبه به استان بصره پایتخت اقتصادی کشور عراق اعزام شدند.

شهلا عموری افزود: این هیات در زمینه مواد غذایی، شیلات، مواد معدنی، فولاد، خدمات فنی و مهندسی، صنایع حفاری و نفت و گاز، مواد پروتئینی و دام زنده بازاریابی می کند.

وی گفت: این هیات برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی عراق در کشور ما فرصت های سرمایه گذاری را به فعالان اقتصادی این کشور معرفی می کند.

رئیس اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز افزود: در این سفر دو روزه همایش معرفی فرصت های تجاری ایران و نشست رو در رو با بازرگانان عراق برگزار خواهد شد.

عموری گفت: معرفی توانمندی های صنعتی، بازرگانی و کشاورزی خوزستان به سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی و بازاریابی محصولات کشاورزی و صنعتی خوزستان و کشور از مهم ترین اهداف این هیات بازرگانی است.

وی مهم ترین رقیب کشور ما در تجارت در عراق را ترکیه دانست و افزود: روابط ما با کشور عراق بسیار قوی تر از ترکیه است و در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی می توانیم رقابت بهتری داشته باشیم.

در سال میلادی گذشته بیش از یک میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات از مرزهای شلمچه و چذابه و مرزهای دریایی به کشور عراق انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.