رئیس مجموعه تالار محراب گفت: بیش از 14 هزار تماشاگر در ده ماه اول سال 94 به تماشای 21 نمایش در تالار محراب نشستند.

ابراهیم گله‌دارزاده، رئیس مجموعه تالار محراب در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص عملکرد این تماشاخانه  در سال 1394 بیان کرد: در سال گذشته برنامه هایی برای بهینه سازی تماشاخانه در نظر داشتیم که خوشبختانه در سال 94 به تحقق انجامید و بخش عمده ای از آن به بار نشست.

وی با اشاره به اینکه سالن کوچک تماشاخانه  که پیشتر سکو تماشاگر داشت دارای صندلی شد، اظهار داشت: سکوهای فلزی سالن کوچک به طور کامل برداشته شد و صندلی هایی برای تماشاگران  تعبیه شد  تا بر طبق شماره به راحتی جایگاه خود را برای نشستن پیدا کنند و به راحتی نمایش مورد نظر خود را ببینند.

 گله‌دارزاده افزود:همچنین از طرفی اتاق فرمان تعمیر و تجهیز شد و سالن انتظار برای مخاطبان هم بهینه سازی گردید که همه این ها درکنار هم برای ارتقا سطح کیفی مجموعه بکار برده شده ،البته گرچه ظرفیت سالن کوچک نسبت به قبل کمتر شده اما کیفیت آن بالا تر رفته است.

گله دارزاده در رابطه با تعداد نمایش های اجرا رفته در تماشاخانه اذعان کرد:در مدت 10ماه سال 94، تالار محراب میزبان  اجرای 21نمایش در دو سالن اصلی و کوچک بوده که با این اوصاف بیش از 14هزار تماشاگر به تماشای آنها نشسته اند.

وی در رابطه با مقایسه آمار با سال گذشته اذعان کرد: نسبت به سال گذشته آمار تماشاگران و اجراها خوب بوده و تقریبا 30 درصد افزایش داشته، اما متناسب با ظرفیت تالار که  گنجایش پذیرفتن 300 تماشاگر را در روز دارد تعداد اجراها پایین بوده به همین منظور برای سال آتی تلاش کرده ایم تمرکز خود را بر تمهیداتی که افزایش مخاطب را در پی دارد، قرار دهیم.

رئیس مجموعه تئاتر محراب درباره اجرای نمایش ها عنوان کرد: از 68 نمایشی که در تالار محراب تولید شده اند 21 اثر در این تماشاخانه اجرا شده و از طرفی  حدود دوماه است که صبح ها برنامه های خاصی برای نمایش کودکان در نظر گرفته ایم که بازخورد خوبی داشته و توانسته مخاطبان خودش را جذب کند.

وی در راستای هدف خود از اجرای نمایش برای کودکان بیان کرد:هدف این است تا با اجرای نمایش برای کودکان و برنامه های صبح گاهی برای آنها حداقل دیدن نمایش را برای این محدوده جغرافیایی و رده سنی فرهنگ سازی کنیم تا در آینده شاهد تماشاگران بیشتری باشیم.

گله دارزاده در خصوص روشنایی پیاده رو و فضای بیرونی تماشاخانه گفت:طبق وعده شهرداری منطقه و ناحیه و سازمان زیباسازی شهر تهران، مقرر بود تا پایان اسفند این عمل صورت بگیرد و همچنین در نزدیکی مجموعه بیلبوردی را به تماشاخانه اختصاص دهند که امیدواریم به زودی تحقق یابد.

وی درباره همکاری مجموعه تئاتر محراب با جشنواره های تئاتر اشاره کرد: امسال با هفت جشنواره تئاتر همکاری داشته ایم که می توان به جشنواره آئین سنتی، ایثار و دیگر جشنواره‌های ملی و استانی اشاره کرد.

گله دارزاده در خصوص سبک نمایش های اجرا شده افزود: در سال 94 نمایش های کلاسیک و آثار مدرن  و همچنین نمایش های آیینی و سنتی در مجموعه  اجرا شده است.  لازم به ذکر است  نمایشنامه‌های ایرانی جزء بیشترین اجراهای سال جاری بوده و این خود جای خوشحالی دارد.

رئیس مجموعه تئاتر محراب با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز 95 نمایشی برای اجرا نداریم تصریح کرد: از 25 اسفند سال 94 تا پایان  تعطیلات نوروزی سال 95 تماشاخانه تنها برای تمرین گروه ها برنامه دارد چرا که نمایش های پیشنهاد شده به تالار مناسب نوروز  و حال و هوای آن نبود، از طرفی در این ایام می بایست نمایش ها مفرح وتا حدودی وابسته به  آئین های نوروزی و مناسب با ایام بهار اجرا شود که تقاضای قابل توجهی در این زمینه نداشتیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.