تقویت بوم‌ گردی نوروزی، فرصت مناسبی برای جذب توریست و افزایش اقتصاد خانوارهای روستایی مازندران فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بوم‌گردی نوروزی در روستاهای بکر گردشگری استان تقویت شد.

مهران حسنی افزود: مازندران از جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت خوبی برخوردار است که مهم‌ترین موضوع مطرح شده بوم‌گردی، گردشگری و طبیعت گردی است.

وی گفت: مازندران با توجه به طبیعت متنوع خود قابلیت‌های طبیعت گردی فراوانی دارد که تورهای ماجراجویی و کوهنوردی، پیاده‌روی در جنگل، ورزش‌های آبی در دریا و رودخانه‌ها مانند قایقرانی در آب‌های خروشان در رودخانه هراز می‌تواند گردشگران بسیاری را جذب کند.

وی با بیان اینکه سه هزار روستا در مازندران وجود دارد افزود: جلوگیری از فراموش شدن فرهنگ و سنت‌های قدیمی مانند زبان محلی، غذاهای محلی، باز ی‌های بومی، لباس و محصولات محلی و در نتیجه نوع معیشت روستایی از دیگر اهداف بوم‌گردی و طبیعت‌گردی در استان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : بوم‌گردی می‌تواند مشکلات اقتصاد و اشتغال را در روستاهای استان رفع کرده و درآمد اهالی روستا را با مشارکت همگانی افزایش دهد.

حسنی افزود : جوانان تحصیلکرده و علاقه‌مند می‌توانند با آموزش‌های لازم مسافرانی که در روستاها اقامت می‌کنند را به گشت نیم روزه و یک روزه برده و آنها را با صفای روستا آشنا کنند.

وی گفت: اهالی روستا با پذیرش گردشگر آنها را در جریان زندگی خود قرار می‌دهند و می‌توانند کارهای روزمره مانند دوشیدن شیر، پخت نان و غذا، سرو غذا بر سفره‌های سنتی با فرهنگ مازندران آشنا شوند.

وی افزود: تلاش داریم با آموزش دهیاران و شوراها جامعه محلی را با اهمیت طبیعت‌گردی و بوم‌گردی آشنا کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، صنعت ، نهفته ، روستا ، سودآور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.