مازندران در هفته گذشته بالاترین گذردهی دیتا را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران گفت : مصرف مازندران تعطیلات نوروزی روزانه 24 ترابایت و بالاترین میزان مصرف در کشور است.

سید محمدجواد موسوی میرکلایی با بیان اینکه با ورورود میلیونی مسافر در تعطیلات نوروزی ترافیک استفاده از تلفن همراه بالا است افزود: همراه اول در تعطیلات نوروز در نقاط پر رفت وآمد شهرهای مسافرپذیر برنامه ریزی خاصی داشت و اقدامات ویژه ای برای تامین پوشش و کیفیت مطلوب ارتباطات در نظر گرفت .

وی گفت : در این برنامه که از ۱۴ اسفند ۹۴ آغاز شد و تا ۲۵ فروردین ۹۵ ادامه دارد ، چندین نیروی متخصص با آمادگی کامل در جاده های پرتردد به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند تا خللی در ارتباطات همراه ایجاد نشود .

وی بابیان اینکه به دلیل ورود تعداد فراوان مسافر در نوروز به استان ، مخابرات مازندران پنج سامانه متحرک (پرتابل) فعال کرد افزود : این سامانه ها در نقاط پرترافیک استان استقرار داده شدند تا سبب آسان سازی ارتباطات مخابراتی شوند.

وی گفت : هشت سامانه ای که در سال های گذشته به صورت متحرک در مناطق پرترافیک استان مستقر می شدند ، امسال دائمی شدند.

بر اساس آمارهای رسمی تاکنون بیش از دو میلیون و 400 هزار شماره تلفن همراه در استان مازندران واگذار شد که 750 هزار شماره دائمی و یک میلیون و 650 هزار شماره اعتباری بوده است.

ضریب نفوذ تلفن همراه در مازندران هم بالای 75 درصد برآورد شده است .

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار