اتوبوس گردشگری برای ارایه خدمات گردشگری به مسافران نوروزی در این شهرستان راه اندازی شد.


بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، و به گفته رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد:برای دومین سال متوالی اتوبوس گردشگری در این شهرستان برای معرفی جذابیت های گردشگری این شهرستان برای مسافران نوروزی در سطح شهر مهاباد با همکاری شهرداری این شهر اختصاص یافته است .
آرش شهابی بیان کرد: در اجرای این برنامه گردشگری یک دستگاه اتوبوس از مسیرهای گردشگری مشخص شده به صورت گردشی به مسافران نوروزی خدمات دهی می کند.
وی افزود: مبدا اتوبوس های گردشگری از چهار ایستگاه اصلی نزدیک به محل اسکان مسافران نوروزی تعیین شده است تا آنها قادر باشند به سهولت از این اتوبوس گردشگری استفاده کنند.
وی با بیان اینکه این اتوبوس ها رایگان در اختیار مسافران قرار گرفته است، اضافه کرد: خط گردشگری از مسیرهای خیابان محمد قاضی، بلوار بسیج، شهرک فرهنگیان و سه راهی وفایی از ساعت 8.30 تا 9.15 هر روز صبح گردشگران را جمع آوری می کند.
شهابی افزود: برای این اتوبوس گردشگری 13 مکان گردشگری تعریف شده است که هر روز پس از سوار کردن گردشگران آنها را به این اماکن تفریحی و گردشگری انتقال می دهد.
وی این مکان ها را مقبره بداق سلطان، مقبره الشعراء، موزه مفاخر، مسجد جامع، موزه مردم شناسی حمام میرزا رسول، حوضخانه های رستم بیگ و شاه درویش، تاج سد مهاباد، تپه سیران، کانی گراوان، منطقه نمونه گردشگری دریاچه سد مهاباد و نمایشگاه های صنایع دستی و آداب و سنن فرهنگ کردی در تالار وحدت عنوان کرد.
شهابی اظهار کرد: این اتوبوس که با همکاری سازمان اتوبوسرانی این شهرستان تجهیز و راه اندازی شده است، فعالیت خود را تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داد.
وی گفت: ایجاد این تور گردشگری و بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی مهاباد نقش مهمی در ساختن خاطراتی خوش در سفر بسیاری از مسافران نوروزی این شهرستان خواهد داشت.
شهرستان مهاباد که در جنوب آذربایجان غربی واقع شده، دارای جاذبه های متعدد گردشگری، آب و هوای بکر، موقعیت خاص جغرافیایی و زیبایی بی حد وصفی است که باعث شده تا این شهر کردنشین همه ساله پذیرای شمار زیادی از گردشگران از اقصی نقاط کشور باشد.
وجود ده ها اثر تاریخی، باستانی و گردشگری، طبیعت منحصر به فرد بکر و زیبا، تالابها و سایت پرنده نگری، وجود انواع مراکز خرید، اماکن دیدنی و گردشگری و چشم اندازهای زیبا و مردمان مهربان و با فرهنگ، این شهر را در چند سال اخیر به یکی از قطب های مهم گردشگری در غرب کشور مبدل کرده است

انتهای پیام/




برچسب ها: اتوبوس ، گردشگری ، مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.