امام زاده هاجره خاتون و مسجد هاجره خاتون یکی از مهمترین مکان های متبرکه و تاریخی استان کردستان است که در شهر سنندج قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه جوان از سنندج، مقبره امامزاده هاجره خاتون خواهر امام رضا (ع) یکی از جاذ به های گردشگری و زیارتی است که  در محله قدیمی سرتپوله سنندج واقع است و هر ساله پذیرای هزاران گردشگر و زائر عاشق اهل بیت است. 
در مجاور این امام زاده مسجد و آرامگاه مشایخ و بزرگان سنندج نیز قرار دارد . 
این امامزاده به صورت مجموعه ‌ای شامل سه حیاط با فضاهای مجاور ، مقبره، مسجد و آرامگاه مشایخ و بزرگان سنندج است . معماری شاخص استفاده از گچ بری های زیبا و نقوش پی در پی گل و گیاه که به وسیله استادان و هنرمندان بزرگ تزیین شده است. همچنین استفاده از معماری سبک کردستانی در ایجاد ایوان ستون دار در سمت جنوبی بنا از دیگر ویژگی های این بنای تاریخی شناخته می ‌شوند . ساختمان این زیارتگاه دارای دو صحن مناسب و یک حرم کوچک و مسجدی نسبتاً بزرگ ، موقوفات ، هیئت امناء ، خادم و امام جماعت است و محل نذورات فراوان مردم و زیارتگاه خاص و عام می ‌باشد . از شهرهای دیگر و روستاهای اطراف برای زیارت به این محل مراجعه می ‌کنند . این زیارتگاه در خیابان طالقانی سنندج قرار دارد .
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.