زلزله چهار ریشتری آمل و پنج پس لرزه آن خسارتی در پی نداشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرماندار آمل گفت : زمین لرزه 4.1 (چهار و یک دهم ) ریشتری این شهرستان خوشبختانه با بررسی وضعیت تمامی مناطق شهری و روستایی هیچ گونه خسارتی در پی نداشته است.

احمد منفرد افزود : برابر گزارش های دهیاران روستاها به بخشداران و بخشداران پنج بخش شهرستان به ستاد مدیریت بحران فرمانداری ، زلزله و پس لرزه های آن خسارتی نداشت.

وی گفت : زمین لرزه ای 4.1 ریشتری آمل که ساعت 12 و 18 دقیقه و 23 ثانیه امروز به وقوع پیوست بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگ ترین زمین لرزه سال 95 کشور بوده است.

وی افزود: این شهرستان تاکنون با یک زمین‌لرزه بزرگ و 5 پس‌لرزه همراه بود و فاصله این زمین‌لرزه در 9 کیلومتری آمل، 20 کیلومتری خوش‌رودپی و 21 کیلومتری چمستان بوده است.

وی گفت: این موسسه همچنین سه پس لرزه را به بزرگی 1.9 ، 2.6 و 1.7 ، 1.8 و 2 ریشتر به فاصله 12 دقیقه تا دو ساعت پس از وقوع زمین لرزه اصلی در حوالی آمل ثبت کرد.

وی افزود: آخرین پس لرزه با شدت 2 ریشتر ساعت 2 و 18 دقیقه و 20 ثانیه رخ داد که شبکه لرزه نگاری مرکز وقوع آن را شش کیلومتری عمق زمین اعلام کرد.

آخرین پس‌لرزه شهرستان آمل روی مرکز زلزله به مشخصات 36.533 شمالی و 52.319 شرقی گزارش شده است.

فرماندار آمل گفت : پس از وقوع این زلزله نسبتا شدید ، نیروهای امدادی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان به حالت آماده باش کامل در آمدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، چهارمین ، روز ، زمین لرزه ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.