سه نمایشگاه آثار صنایع دستی به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و سال نو با حضور جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در مهاباد گشایش یافت.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در بازدید از این نمایشگاه ها در گفت و گو با هنرمندان عرضه کننده این محصولات از آمادگی این اداره کل برای آموزش و ارائه تسهیلات به آنها خبر داد.
جلیل جباری گفت: بسیاری از هنرمندان صنایع دستی استان مدیریت خوبی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات خود ندارند و همین امر باعث می شود نتوانند محصولات تولید شده خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسانند.
وی افزود: میراث فرهنگی در نظر دارد دوره های آموزشی مختلفی را برای هنرمندان و مسئولان کارگاه های صنایع دستی استان در زمینه بازاریابی و فروش محصولات برگزار کند.
وی با تقدیر از تشکیل نمایشگاه های دائمی صنایع دستی در مهاباد از مسئولان خواست برای برپائی نمایشگاه های دائمی با هنرمندان این شهرستان مشارکت داشته باشند.
جباری همچنین در این بازدید از آمادگی اداره کل میراث فرهنگی استان برای مشارکت در ساخت یک نمایشگاه دائمی آثار صنایع دستی در شهرستان مهاباد با مشارکت دستگاه های اجرائی این شهرستان به ویژه شهرداری خبر داد.
وی همچنین از نمایشگاه آداب و سنن کردی که توسط تشکل های مردمی در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برپا شده، بازدید کرد.
در آئین گشایش این نمایشگاه ها که شامل دو نمایشگاه دائمی صنایع دستی در حمام تاریخی میرزا رسول و هتل تارا و یک نمایشگاه فصلی در محل نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری وحدت شهرستان مهاباد بود، معاون فرماندار ویژه مهاباد و جمعی از هنرمندان و مسئولان محلی این شهرستان نیز حضور داشتند.
قالی و گلیم، منجوق دوزی، پولک دوزی، سکه دوزی، سوزن دوزی، سجاده بافی، صنایع چرمی، رو دوزی، لحاف دوزی، قرقره بافی، منبت کاری روز چوب و چرم، بافت پارچه مخصوص لباس کردی، خراطی، جاجیم بافی و چاقو سازی از مهمترین آثار صنایع دستی به نمایش گذاشته در این نمایشگاه ها بود.
شهرستان مهاباد یکی از قطب های مهم صنایع دستی آذربایجان غربی به شمار می رود.
از مجموع 17 اثر صنایع دستی استان که در سال گذشته موفق به دریافت نشان ملی در کشور شدند، شش اثر متعلق به هنرمندان شهرستان مهاباد بود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.