موزه خرمشهر سال 73 در ویرانه و خرابه‌های به جامانده از حمله وحشیانه و هجوم بعث عراق جانمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر گفت: علاوه بر بازدیدکنندگان داخلی، میهمانان خارجی هم داشتیم که در غالب راهیان نور و مسافر نوروزی به خرمشهر سفر کرده بودند.

ناصر چنعانی افزود: کارهای زیربنایی و استحکامی زیادی انجام شده است و ما با همت جوانان و رزمندگان شهر، کارهای مطالعاتی را در موزه دنبال می‌کنیم.

وی گفت: موزه خرمشهر اولین و بزرگ‌ترین موزه در سطح کشور است که مانند نگینی در خرمشهر می‌درخشد و آثار مظلومیت، ایثار و فداکاری را به تصویر می‌کشد.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر افزود: در سال 94 و همزمان با ورود میهمانان نوروزی و راهیان نور میانگین تعداد بازدیدکنندگان روزانه یک‌هزار و 200 نفر بود که گاهی به 3 هزار نفر هم می‌رسید.

چنعانی گفت: میهمانان خارجی ما اغلب از آمریکا جنوبی، آسیای میانه و کشورهای همسایه بودند که با توجه به اینکه در این موزه آثار واقعی قرار دارد، تأثیر ویژه‌ای در روحیه و معنویت آنها قرار داده بود.

وی افزود: یکی از افتخارات این موزه داشتن 3 شهید جوان است که یکی از آنها 18 ساله و دو نفر از آنها 20 ساله هستند که این شهدا میعادگاه و زیارتگاه مردم ایران به ویژه قشر جوان و نوجوان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.