اما بزرگترین خانه خشتی دنیا «خانه حاج‌آقا علی» در حال مرمت و بازسازی است و این مرمت هم مانعی برای حضور گردشگران نشده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد رزاقی راوی بزرگترین خانه خشتی دنیا در رفسنجان با تبریک سال جدید به هموطنان اظهار داشت: هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز جمعیت زیادی از مسافران از سراسر ایران از این خانه بازدید می‌کنند.

وی گفت: عمده مسافران از استان‌های تهران، اصفهان و شهرهای شیراز و تبریز برای دیدن خانه حاج‌آقا علی به رفسنجان سفر می‌کنند و از دیدن این بنای تاریخی عظیم به وجد می‌آیند.

رزاقی با بیان اینکه نوروز 95 از نظر برنامه‌های فرهنگی، هنری و نمایشگاه‌ها عالی پیش‌ می‌رویم، خاطرنشان کرد: از 28 اسفند جمعیت به سمت این خانه روانه شده است و آمار بازدید کنندگان تا عصر دیروز حدود دو هزار نفر بوده است.

وی بیان کرد: نمایشگاه‌های صنایع دستی از جمله صنایع دستی اهالی این روستا که عمده پته‌دوزی است، کیف و کفش رفسنجان و نمایشگاه عکس در این محل دایر شده است و مورد استقبال قرار گرفته است.

رزاقی متذکر شد: روزهای دهم و یازدهم فروردین به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) کنسرت موسیقی محلی در خانه حاج‌آقا علی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار