جمعی از مردم و فرهنگیان ولایت ننگرهار برای برپا نشدن جشن نوروز در این ولایت از مسئولان توضیح خواستند.

شکایت مردم ننگرهار از عدم برگزاری جشن نوروز در این ولایتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شماری از باشندگان ولایت ننگرهار به رسانه ها گفته اند که آنان از روزهای پیش برای برگزاری جشن نوروز آمادگی گرفته اند، اما این جشن به گونه رسمی در این ولایت برگزار نمی‌گردد.

ننگرهار از ولایت هایی است که باشندگان آن در فعالیت های فرهنگی نقش برجسته ای داشته اند، اما در چند سال اخیر نوروز در این ولایت جشن گرفته نمی شود.

 یک تن از باشندگان ننگرهار گفت: "قبلاً از این روزها در میدان بازی شیرزی، باغ سراج الاماره و دیگر محلات تفریحی بسیار خوب تجلیل به عمل می آمد؛ نمی دانم چرا دولت حالا به این جشن ها حالا توجو نمی کند.”

 شماری از شهروندان کشور از بهر خوش آب و هوا بودن این ولایت در نوروز به ننگرهار رفته اند، اما می گویند که در این ولایت هیچ نشانه یی از جشن نوروز دیده نمی شود.

 یک تن از کسانی که برای میله به این ولایت آمده است: "سالاهای قبل که ما اینجا می آمدیم بسیار جم و جوش می بود، خوب میله می بود، مگر امسال بسیار خاموشی است؛ هیچ چیزی نیست.”

 فرهنگیان ننگرهار می گویند که مقام های محلی ننگرهار برای برگذار نکردن جشن نوروز باید پاسخ بدهند.

 یک تن از فعال فرهنگی ننگرهار، ارشاد رغاند، گفت:”متأسفانه در مناطق مختلف به ضد آن فتوا داده می شود. این فتوا از یک مرجع داده می شود که خیر مردم افغانستان را نمی خواهد و می خواهد که مردم افغانستان از خوشی های خود تجلیل به عمل نیاورند.”

 مقام های محلی ننگرهار حاضر نشدند در رابطه به این خواست ها گفتگو نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.