نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجتمع تجارت جهانی فردوسی تا زمان مقاوم سازی ستون ها پلمپ خواهد ماند.

ابوالفضل قناعتی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پلمپ مجتمع تجارت جهانی فردوسی اظهار داشت: بیش از یک سال است که کمیسیون معماری و شهرسازی بحث مقاوم سازی سازه های این مجتمع را تایید نکرده است.

وی با اشاه به بررسی گروه کارشناسی در خصوص بارگزاری های انجام شده بر روی این سازه افزود: این سازه ها تاب و تحمل ظرفیت این مجتمع را ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این‌که پیگیری های زیادی در این خصوص انجام شد و بنده نیز در این خصوص مصاحبه هایی را انجام دادم که اهمیت داده نشد ،تصریح کرد: پیگیری و احساس مسئولیت در این حوزه زیاد بود به همین دلیل از سازمان نظام مهندسی درخواست کردیم که آن‌ها نیز در این خصوص بررسی هایی را انجام دهند.

قناعتی اضافه کرد: رئیس سازمان نظام مهندسی موضوع را بررسی و به این نتیجه رسیده که سازه ساختمان از نظر سازمان نظام مهندسی مورد تایید نیست و این ستون هایی که برای این مجتمع تعریف شده تاب و تحمل این ظرفیت را ندارد به همین دلیل به دادستان تهران نامه زده و دادستان دستور بسته شدن مجموعه را صادر کرد.

وی ادامه داد: شهردار منطقه 12 هم نیوجرسی گذاشته و مجتمع تجارت جهانی را بسته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که بارها به خود مالک تذکر داده شده که حداقل با 3 الی 4 میلیارد تومان می تواند ستون ها را مقاوم سازی و دیواره های تقویتی را بسازد و سپس بهره برداری کند، گفت: این مکان تا زمان مقاوم سازی ستون ها پلمپ خواهد ماند.

وی بیان کرد: به دلیل فعالیت واحدهای این مجتمع هر اتفاقی که در این مجتمع رخ دهد مالک باید پاسخ گو باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار