آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بروز جنگ سرد جدید میان روسیه و غرب را مانع همکاری برای حل مسائل مهم جهانی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «میخائیل گورباچف» در مقاله ای که بخشی از آن روز شنبه در خبرگزاری ایتارتاس منتشر شد، خاطرنشان کرد: روسیه و غرب می توانند مسائل و اختلافات موجود را فقط از راه مذاکره و گفتگو حل و فصل کنند.

وی افزود: حتی با وجود وخامت و تیرگی روابط روسیه و غرب ثمراتی از همکاری های دو طرف به چشم می خورد. به عنوان مثال حل و فصل اختلافات پیرامون برنامه هسته ای ایران و امضای برجام و برقراری آتش بس در سوریه با همکاری روسیه و آمریکا نمونه های بارزی از ثمرات همکاری های روسیه و غرب است.

رئیس جمهوری شوروی سابق گفت: امیدوارم شرکای غربی با توجه به وضعیت موجود به این نتیجه برسند که تلاش برای منزوی کردن روسیه در عرصه بین المللی بی معنی و بی فایده است و از این تلاش های خود هیچ نتیجه ای نمی گیرند و امکان حل و فصل برخی مسایل از بین می رود.

وی ادامه داد: مسکو شرکت کننده بلامنازع روند حل و فصل مسائل جهانی است و نمی توان این کشور را منزوی کرد زیرا جهان به روسیه نیاز دارد.

گورباچف خاطرنشان کرد: در شرایطی که گروه های تروریستی در مناطق مختلف جهان امنیت کشورها را تهدید می کنند، اروپا بیش از هر زمان دیگر به همکاری و تعامل و به ویژه جلب مشارکت روسیه نیازمند است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار