ساری،

دریاچه ای با آب های شیرین

دریاچه ولشت یکی از 10 دریاچه آب شیرین کشور محسوب می‌ شود که در منطقه كلاردشت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دریاچه ولشت محیط زیست مناسبی برای پرندگان و آبزیان فراهم کرده است و گونه های گیاهی و جانوری کلاردشت نیز از دیگر ویژگی های آن هستند.

دریاچه كوهستانی ولشت در جنوب غربی شهر چالوس و د شمال شرقی كلاردشت ، در ارتفاع هزار متری از سطح دریاچه قرار دارد و به دلیل چشم انداز سبز و طبیعت زیبا از جمله دیدنی ترین میراث طبیعی است.

این دریاچه در دامنه های شمالی سلسله جبال البرز قرار دارد و در بخش جنوب غربی این منطقه کوه علم کوه واقع شده است.

آب و هوای این منطقه سرد و کوهستانی است و رودخانه ها و چشمه های زیادی در آن جربان دارند که مهم ترین آنها رودخانه سرد آبرود است که از کوه های غرب کلاردشت سرچشمه می گیرد و پس از سیراب کردن بخشی از زمین های کلاردشت در منطقه غرب چالوس به دریای خزر می ریزد.

مسیر دسترسی آن از شهر چالوس و از طریق كندوان و محور ارتباطی چالوس به تهران آغاز و پس از طی بیست و سه كیلومتر و بعد از پل كجور و گذر از سربالایی ها و پیچ های جنگل تا كنار دریاچه ادامه می یابد.

دریاچه ولشت به دلیل چشم انداز سبز و طبیعت منحصر به فرد آن از جمله دیدنی ترین میراث طبیعی كشور محسوب می شود كه این امر هر ساله بسیاری از گردشگران را برای بازدید از این منطقه جلب می كند. حضور گردشگران بدون نظارت، طی سال های گذشته طبیعت این منطقه آسیب پذیر و اكوسیستم طبیعی آن را دگرگون كرده است.

این دریاچه هفتاد و یکمین اثر طبیعی ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۱۵ مهر ۱۳۸۸ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار