دبیر فدراسیون کوهنوردی از ایجاد دیواره تخصصی سنگنوردی خبر داد که می‌تواند میزبان مسابقات سنگنوردی نوجوانان و جوانان آسیا در سال آینده باشد.

محمد میر نوری، دبیر فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: در مجموعه ورزشی و فرهنگی آزادی دیواره سنگنوردی احداث می‌کنیم در صورتی که این مکان هر چه زودتر به بهره برداری برسد می‌تواند میزبانی رقابت‌های سنگنوردی نوجوانان و جوانان قاره کهن باشد.
 
وی تصریح کرد: برای تمرین و آموزش علاقه مندان این ورزش در تهران سالن‌های تخصصی سراج، داودی و مجموعه آزادی را داریم و سالن‌های دیگری که در این زمینه فعال هستند.
 
میرنوری در ادامه گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما اختصاص سالن‌های ویژه سنگنوردی و صعودهای ورزشی است که در شهرهای بزرگ از نظر اختصاص زمین با مشکل روبرو هستیم.
 
وی عنوان کرد: بر اساس این موضوع با شورای شهر و شهرداری‌های مختلف استان‌ها رایزنی می‌کنیم با این تفاصیل در مراکز استان‌ها دیواره اختصاص سنگنوردی وجود دارد و ورزشکاران در آن به تمرین می‌پردازند.
 
میر نوری گفت: در هفته جاری مجمع عادی و سالیانه فدراسیون کوهنوردی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در این دشت عملکرد سال 94 بررسی و تقویم سال  94 تصویب شد.
 
وی اشاره کرد: در سال 95 برنامه عملیاتی را مثل هر سال خواهیم داشت و میزبانی مسابقات بین المللی در این سال را داریم، ورزش کوهنوردی یک بعد همگانی دارد و یکی از اهداف ما توجه به این مسئله است در همین حال نمی‌خواهیم بعد قهرمانی کمرنگ شود.
 
وی اضافه کرد: در سنگنوردی و یخ نوردی سکوی آسیایی و جهانی داریم و همین موضوع باعث شده است که توجه بیشتر به آن داشته باشیم.
 
 سنگنوردی در حال ورود به المپیک
 
وی در این باره گفت: بسترسازی لازم را برای ورود این ورزش‌ها در المپیک 2020 را انجام دادیم و حمایت‌های لازم از سوی وزارت ورزش و فدراسیون انجام گرفته است و تلاش می‌کنیم که زمینه‌های مناسب برای تمرین قهرمانان را فراهم کنیم و برنامه ریزی کردیم که دیواره‌های مصنوعی را راه اندازی کنیم.
 
برگزاری لیگ حرفه سنگنوردی  
 
میر نوری در این خصوص عنوان کرد: بنا داریم در سال 95 نخستین سوره مسابقات  لیگ حرفه‌ای سنگنوردی را در کشور راه اندازی کنیم، اگر کار خوب انجام شود و به درستی شکل بگیرد در رشد و توسعه این ورزش بسیار موثر می‌تواند باشد.
 
سنگنوردی رو به جلو حرکت می‌کند
 
میر نوری گفت: سال گذشته کمیته اختصاص استعدادیابی در سنگنوردی را با حضور سنگنوردانی که گرایش تربیت بدنی و دکتری این ورزش را دارند راه اندازی کردیم و دو دوره استعدادیابی هم انجام دادیم و یک دوره استعدادیابی برای مربیان هم انجام شد و بهره‌های آن را در سال‌های آینده خواهیم برد.
 
وی تاکید کرد: یکی از اهداف فدراسیون توجه به پایه‌ها است و می‌بینیم که مهری علی پور در رده نوجوانان مدال نقره کسب می‌کند.
 
در بخش سرعت در آسیا و جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دادیم و سرمایه گذاری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
 
دبیر فدراسیون در پایان خاطرنشان کرد: در یخ نوردی هم قهرمانانی چون صفدریان و موسوی را داریم که مدال نقره قاره کهن را کسب کرده‌اند اگرچه در سال گذشته 10 رتبه یخ نوردی از آن روس ها بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار