مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از آغاز گشت پایش و نظارت سبز ویژه ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حمید قاسمی افزود:طرح گشت نظارت و پایش محیطزیست  ویژه ایام از 25 اسفند تا 15 فروردین در استان آذربایجان شرقی فعالیت خواهد کرد.
وی گفت: در این طرح یگان حفاظت محیط زیست وظیفه جلوگیری از تخریب، تصرف و تعرض به مناطق تحت حفاظت و کارشناسان محیط انسانی به صورت شبانه روزی واحدها و صنایع را از نظر آلایندگی کنترل می کنند.
قاسمی با اشاره به زمینه بروز زمین خواری و کوه خواری در ایام نوروز خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد در این روزها اقدام به کاشت درخت و یا دیوارکشی در زمین هایی بیرون از املاک خود می کنند؛ که با هماهنگی های صورت گرفته با نیروی انتظامی، دهیاری ها و استفاده از اطلاعات مردمی، جلوی این قبیل تخلفات گرفته می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از هموطنان و مسافران نوروزی خواست: از ریختن زباله و پسماند در طبیعت به ویژه حاشیه جاده ها، رودخانه ها و مراکز پرتجمع خودداری و با جمع آوری زباله های خود و تحویل آن به محل های تعیین شده به سلامت محیط زیست کمک کنند.
وی همچنین از مسافران نوروزی خواست با معاینه فنی خودروهای خود و رعایت نکات محیط زیستی، درتمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری و آلوده نشدن آن با آلاینده هایی که سلامتی مردم را به خطر می اندازد، نقش موثری ایفا کنند.
قاسمی اضافه کرد: تمیز کردن خودرو یا ریختن روغن سوخته در آب های روان و سطحی، باعث آلودگی این عنصر حیاتی و به خطر افتادن و نابودی آبزیان می شود.
به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ، موزه تاریخ طبیعی آذربایجان شرقی  در ایام نوروز آماده ارایه خدمت به مردم است.
این موزه واقع در محل اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در اول خیابان آزادی دارای مجموعه های متنوع جانوری منحصر به فرد از جمله 38 گونه پستاندار، 49 گونه پرنده، 13 گونه خزنده، 9 گونه آبزی، دو نوع سنگواره و نمونه هایی از سخت پوستان و بندپایان است.
این موزه درایام نوروز از ساعت 9الی 14 پذیرای میهمانان نوروزی است.
استان آذربایجان شرقی با داشتن پناهگاه حیات وحش کیامکی، منطقه حفاظتی ارسباران، اثر طبیعی ملی منطقه فسیلی مراغه، منطقه شکارممنوع کاغذکنان، سهند، جزیره اسلامی، یکانات، چاراویماق، میشو داغ ، تالاب بین المللی قوریگل و تالاب قره قشلاق از غنی ترین استان های کشور است که همه ساله شاهد حضور طبیعت گردان و مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.