ترویج فرهنگ مطالعه مفید و کمبود فضای آموزشی در انبوه سازی‌ها از جمله اخبار مهم آموزش و پرورش در هفته گذشته محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته اخباری را در خصوص نرخ شهریه مدارس غیر دولتی در سال 95 خبر می دهد.

نرخ شهریه مدارس غیر دولتی سال تحصیلی 95 اعلام شد
مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: شهریه تمام مدارس غیر دولتی در سامانه تعیین شهریه آموزش و پرورش شهر تهران قابل دسترسی است و مدیر مدرسه موظف است همزمان با انعقاد قرارداد ثبت نام، یک نسخه برنامه هفتگی مدرسه را با رعایت ساعت مصوب هفتگی مدرسه که اعلام شد و به تایید منطقه رسیده است را به ولی دانش آموز تحویل دهد.

خبر خوش وزیر آموزش و پرورش به فرهنگیان دارای سابقه زیر 6 سال
فانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص پاداش پایان خدمت فرهنگیان بیان داشت: از 2600 نفری که در تهران بازنشسته هستند بیش از 1500 نفر پاداش پایان خدمت خود را دریافت کرده‌اند و ما نیز از نظر مالی مشکلی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در سال آینده برای عده‌ی کثیری که سابقه خدمت آنها زیر 6 سال بوده و مشمول طرح رتبه بندی نشدند پس از ارزیابی حکم شان اجرایی خواهد شد‌.

گوی پرورش خلاقیت به دست دانش آموزان می‌چرخد
وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان با حمایت مدیران و معلمان می‌توانند ابتکارات خود را به مرحله اجرایی برسانند که این امر بسیار قابل تحسین است و من مطمئن هستم که این دانش آموزان جزو بزرگترین آینده سازان مملکت خواهند بود.

وی افزود:هدف آموزش و پرورش در جشنواره خوارزمی و جشنواره جابر بن حیان و در مدارس استعداد‌های درخشان شناسایی استعداد‌های دانش آموزان است تا در راه تقویت و رشد آنها گام بردارد.

کمبود فضای آموزشی در انبوه سازی‌ها
ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران مطرح کرد: در کل استان حدود 110 پروژه پیش بینی کرده‌‌ایم که آماده بهره برداری هستند که حدود 1100 کلاس درس را شامل می‌شوند و قبل از شروع سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری می‌شوند همچنین میانگین این کمبود در استان تهران 30 درصد است و تا زمانی که این درصد به صورت یک شیفته نشوند همچنان ما کمبود فضای آموزشی داریم البته لازم به ذکر است که حدود 1000 مدرسه نیاز داریم تا از دو شیفته بودن خارج شویم.

9 هزار کلاس درس مدارس شاهد هوشمند شده‌اند 
کفراشی مدیر کل مدارس شاهد و ایثارگران گفت: در کشور یک هزار و سیصد و چهل و هفت مدرسه شاهد فعال با حدود 370 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل و 32 هزار معلم و عوامل اجرایی داریم که بخش اعظمی از این دانش آموزان از خانواده‌های معظم شهدا یا دانش آموزانی که فعالیت‌های قرآنی داشته‌اند یا فرزندان فرهنگیان هستند.

وی در خصوص کلاس‌های درس این مدارس ادامه داد: از مجموع 13 هزار و 700 کلاس درس این مدارس‌،9 هزار کلاس درس هوشمند هستند و در تلاش هستیم برای سال 95 بتوانیم بیش از قبل از توان هوشمند سازی بهره بگیریم‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار