عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه گفت: کاهش بزه و ناهنجاری اجتماعی در جامعه یکی از آثار سازنده و مثبت رعایت کردن حجاب در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت‌الاسلام ابوالقاسم ولی‌زاده در جلسه کارگاه آموزشی حجاب و عفاف که در سالن جلسات معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با حضور جمعی از جوانان و دانشجویان برپا شد، با اشاره به این موضاعات افزود: کاهش بزه، جرایم و معضل‌های اجتماعی از جمله بدیهی‌ترین نتایج رعایت حجاب و عفاف به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلف از جمله ارزش‌های نهادینه شده در خانواده، ذات افراد، رسانه‌های جمعی به ویژه برنامه‌های تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی در رعایت یا عدم رعایت حجاب تاثیرگذار هستند، ادامه داد: بنابراین رعایت حجاب و عفت داشتن یک رفتار اجتماعی و فردی قلمداد می‌شود، زیرا علاوه بر اینکه به ایمان و فطرت فرد بستگی دارد از بیرون نیز شخص تاثیر می‌‌پذیرد.

ولی زاده در ادامه سخنان خود با اظهار اینکه رعایت حجاب و عفت داشتن یک نوع ارزش معنوی قلمداد می‌شود بنابراین نباید با آلوده شدن به ظواهر دنیا از این ارزش و باور دینی و قلبی فاصله گرفت، گفت: این مبحث وسیله‌ای برای شناخت افراد و پی بردن به باطن آنها نیست ولی در این زمینه تاثیر دارد. محکم شدن بنیاد خانواده، برخورداری از جامعه سالم و عاری از گناه بدیهی‌ترین نتایج رعایت این حکم الهی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.