چشمه آب معدنی قرمرض در میان کوه های جنگلی و سرسبز منطقه هزارجریب قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کارشناس اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری مازندران با بیان اینکه چشمه آب معدنی قرمرض یکی از مشهورترین نقاط گردشگری شهرستان نکا است گفت : شهرت این چشمه به دلیل خاصیت درمانی بیماری سنگ کلیه است ، که موجب شده تا هموطنان بسیاری، از سایر نقاط کشور برای نوشیدن آب این چشمه به این منطقه سفر کنند .

مریم اسدی افزود :این ظرفیت طبیعی در زمره جاذبه های گردشگری سلامت جای می گیرد ، شاخه ای از گردشگری که در کنار جنبه تفریحی اش ، درمانی است.

به گفته وی آب این چشمه دارای املاح معدنی است خاصیت طبی این آب  ، دفع سنگ کلیه است. 

کارشناس اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری مازندران گفت : چشمه آب معدنی قرمرض كه در 12 كيلومتری جنوب شهر نكا و در مسیر نکا به سد گلورد قرار دارد.

اسدی افزود : طرح گردشگری در سال های اخیر در اطراف چشمه از سوی شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در حال اجرا است ، و با احداث سرویس بهداشتی ، قهوه خانه و آلاچیق در اطراف چشمه توجه مسافران را بیشتر جلب کرده است.

به گفته وی پارک جنگلی اطراف چشمه قرمرض به مساحت 30 هکتار با همکاری منابع طبیعی و اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، چشمه ، خواص ، درمان ، قرمرض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.