ایلام؛

خاک لطافت هوای ایلام را گرفت

هوای ایلام برای دومین روز متوالی در وضعیت هشدار قرارگرفت و مردم ایلام را خانه نشین کرد .

خاک لطافت هوای ایلام  را  گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت:  میزان گرد و غبار ناشی از پدیده ریزگردها در هوای شهرستان های ایوان، دره شهر، سرابله، آبدانان و دهلران در شرایط هشدار گزارش شده است.

وی وضعیت فعلی هوای شهرستان های ایلام، مهران، بدره، ملکشاهی و سیروان را عادی اعلام کرد .

رئیس ایستگاه فرودگاه اداره کل هواشناسی ایلام هم در خصوص آلودگی هوا گفت: با توجه به افزایش میزان غلظت گرد و غبار در نقاط مختلف استان ایلام، میزان دید افقی در برخی از شهرستان ها به شدت کاهش یافته است.

آتش بار گفت : هم اکنون دید افقی در شهرهای مهران و آبدانان یک هزار متر گزارش شده که 9 هزار متر از میزان دید در یک هوای سالم و استاندارد کمتر است و این نشان دهنده آلودگی شدید هوا در این مناطق است.

وی افزود: همچنین میزان دید افقی در شهرهای دهلران و دره شهر نیز یک هزار و 500 متر، سرابله و لومار پنج هزار متر، ایلام شش و ایوان هشت هزار متر گزارش شده است.

روز گذشته نیز هوای بیشتر مناطق استان ایلام بخاطر پدیده گرد و غبار در شرایط هشدار و ناسالم قرار داشت. 

در این مدت شهرستان مرزی مهران با 50 روز و ایوان با 18 روز بیشترین و کمترین میزان آلودگی هوا را به خود اختصاص دادند ضمن اینکه شهر ایلام نیز امسال 21 روز هوای ناسالم داشته است.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.