‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید 22 هزار تن ماهی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛عبدالرضا بازدار بیان کرد: ظرفیت ما در این زمینه فوق‌العاده بالاست و می‌توانیم این ظرفیت را به 35 هزار تن نیز برسانیم که قرار است در تمام سدهای استان با پرورش ماهی در قفس این کار را انجام دهیم.
وی با اشاره به فرآوری محصولات کشاورزی، اظهار کرد: برای این کار باید تولید ما به حجم عظیمی برسد تا بتوانیم فرآوری محصولات را داشته باشیم. می‌بایست نیاز 40 درصد صنعت را بخش کشاورزی تأمین کند تا این کار صورت بگیرد، اما متأسفانه تولید استان در حال حاضر حجم عظیمی نیست تا صنایع تبدیلی را ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه دولت در زمینه‌ فعالیت‌های کشاورزی تابه‌حال اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: در وزارت به دنبال بالا بردن راندمان تولید هستیم و در این زمینه نیز موفقیت‌هایی کسب کرده‌ایم.
بازدار لرستان را استانی دارای قابلیت‌های بالای کشاورزی دانست و گفت: در این استان دانش اولیه کشاورزی را داریم و اراضی زراعی استان حدود 760 هزار هکتار هستند که 200 هزار هکتار آن آبی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان میزان بارندگی استان را حدود 500 میلی‌متر برشمرد و اظهار کرد: به‌طور کلی حدود 12 هزار میلیارد مترمکعب باران بر پهنه استان می‌بارد و از این متوسط بارندگی می‌توانیم استفاده زیادی در جهت بهبود وضعیت کشاورزی ببریم.
‌وی از تشکیل شورای راهبردی آب و خاک در استان خبر داد و بیان کرد: قرار است به‌صورت تخصصی موضوع آب را پیگیری کنیم؛ دبیری این شورا با شرکت آب منطقه‌ای استان است و باید تخصیص آب را تعیین کند. ما مصرف کننده آب هستیم و با توجه به میزان تخصیص الگوی کشت را تعیین می‌کنیم.
‌بازدار با بیان اینکه در استان به روی تولید محصولات باغی تأکید داریم، بیان کرد: همچنین استان به لحاظ تولید محصولات زراعی شرایط خوبی دارد و باید با ارائه الگوی مناسب کشت آن را ارتقا داد.
انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: تولید ، تن ، ماهی ، کشاورزی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.