دبیر قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی از افزایش 30 درصدی اعزام این اردوها در نوروز 95 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سردار نعمان غلامی گفت: گروه‌های جهادی امسال در قرارگاه مرکزی، هدایت و حمایت و به صورت فعالیت متمرکز برنامه ریزی می شوند.
وی افزود: در سال 94 یک میلیون نفر به اردوهای جهادی اعزام شدند که در مقایسه با سال 93 تا 20 درصد افزایش نشان می دهد و برای سال 95 نیز اعزام یک میلیون و 200 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی در دستور کار است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: امسال همزمان با اعزام کاروان های راهیان نور 517 گروه جهادی با مشارکت 22 هزار و 500 نفر به مناطق محروم در 22 استان کشور اعزام می شوند.
وی افزود: تمرکز فعالیت اردوهای جهادی در استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان ،کرمان و لرستان است.
سردار غلامی اضافه کرد: فعالیت های عمرانی ،آموزشی، فرهنگی و پزشکی و سلامت و بهداشت همچون سال های گذشته در دستور کار اردوهای جهادی است.
وی افزود: امسال برنامه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال نیز در دستور کار این اردوها قرار گرفته است.
سردار غلامی گفت: شناسایی ظرفیت های استفاده نشده بر اساس اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه های این اردوهاست.
وی اضافه کرد: مطالعه و احداث طرح پرورش ماهی در 800 کیلومتر نهرهای استان خوزستان از جمله برنامه های اقتصاد مقاومتی در اردوهای جهادی امسال است.
دبیر قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی گفت: 9 هزار نفر در قالب گروه های جهادی در اطراف مسیر کاروان های راهیان نور استان خوزستان، به نیازمندان خدمات مختلف عمرانی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال ارائه می کنند.
وی اضافه کرد: حضور جوانان و نسل آینده و آشنایی آنان با نیازهای مناطق محروم ،زمینه های تلاش جوانان با همکاری نیکوکاران و بخش های غیر دولتی را در کنار دولت  برای بازسازی و ارائه خدمات به این مناطق فراهم می کند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: امسال 150 دانشجو و طلبه غیر ایرانی نیز در گروه های جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند تا با دستآورد جهادی انقلاب اسلامی آشنا شوند و این تجربه را به کشورهایشان منتقل کنند.
انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.